Yoberi dostarcza technologię do niestandardowej kampanii łączącej outdoor i mobile. Mieszkańcy największych miast w Polsce korzystają z Internetu LTE oferowanego ze 100 nośników reklamy typu citylight. Po akcjach prowadzonych dla marek Coca-Cola i Plus, technologia jest obecnie wykorzystywana na potrzeby kampanii Allegro – firma Yoberi w miesiąc zwiększyła liczbę interaktywnych citylight’ówz 50 do 100.

Firma interaktywna Yoberiwe współpracy z Clear Channel udostępnia internet poprzez sieć WiFi już ze 100 miejskich citylight’ów. Z rozwiązania można korzystać w największych miastach Polski – Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście, Wrocławiu, Łodzi, a także w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Citylight’y z zespołami modemów WiFi znajdują się w starannie wyselekcjonowanych lokalizacjach, w których natężenie ruchu pieszych jest największe. Urządzenia emitują sygnał WiFi, który pozwala na darmowy dostęp do Internetu LTE o prędkości ok. 70 Mb/s. Z bezprzewodowej sieci może korzystać każdy, kto przebywa w pobliżu nośnika reklamowego na obszarze o średnicy ok. 100 m. Każdego dnia do sieci loguje się ok. 2000 osób w różnych miastach Polski.

W branży mediów i reklamy coraz częściej słychać, że klasyczny outdoor powoli odchodzi w niebyt. Tymczasem nam udaje się go ponownie ożywić. Z sukcesem łączymy wartości dla reklamodawców
i docelowych odbiorców. Marketerzy korzystają z przestrzeni reklamowej, która pozwala im skuteczniej dotrzeć do wybranych grup celowych, nie zapominając o dwóch najważniejszych elementach, czyli interakcji użytkownika z przekazem i mierzalności działań. Z kolei, konsumenci zyskują darmowy, szybki internet, dzięki któremu mogą produktywnie spędzić czas, kiedy czekają na autobus. Technologia zdała egzamin. Teraz działa ona systemowo i cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych partnerów biznesowych. Od sierpnia podwoiliśmy liczbę nośników z WiFi – obecnie jest ich już 100, a liczba ta wciąż rośnie. Co jednak szczególnie cieszy, to szerokie spektrum dostępnych rozwiązań. Użytkowników możemy zachęcać do interakcji z marką m.in. za pomocą reklam statycznych, animacji, materiałów wideo, aplikacji, gier miejskich czy kuponów promocyjnych. Możliwości są niemal nieograniczone
– mówi Rafał Smoliński, Prezes Zarządu Yoberi.

W ramach interaktywnych citylight’ów Yoberi może identyfikować system operacyjny urządzenia mobilnego, z którego użytkownik loguje się do sieci (iOS, Android, Blackberry OS, Windows Phone etc.), dostosowując komunikat czy landing page do odbiorcy. Ponadto, w systemie istnieje możliwość kształtowania limitów czasowych i transferowych tak, aby np. po 20 min każdy użytkownik, chcąc dalej korzystać z internetu, ponownie obejrzał kreację reklamową.

Kampanie realizowane na citylight’ach z WiFisą w pełni mierzalne, co jest cechą dotychczas niespotykaną w działaniach outdoorowych.Yoberi stworzyło bowiem platformę WildFish, umożliwiającą koordynacjęi mierzenie efektów działania poszczególnych stref WiFi. Zdalne sterowanie i zarzadzanie siecią punktów dostępowych pozwala w prosty i nieinwazyjny sposób kontrolować wyświetlane podczas logowania informacje i materiały graficzne. Każdy punkt dostarcza w czasie rzeczywistym dane o aktywnych użytkownikach, dzięki czemu możliwe jest błyskawiczne włączenie kampanii na dodatkowych nośnikach lub przeniesienie działań z jednej lokalizacji do drugiej – w zależności od natężenia ruchu.

Interaktywne przystanki to nie pierwsze rozwiązanie Yoberi z pogranicza marketingu i nowych technologii. W wakacje mieszkańcy i turyści w 9 nadmorskich kurortach mogli korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu w technologii LTE za pomocą dronów sterowców, które również stanowiły nośniki reklamowe. Każdy z trzech sterowców mógł dostarczać internet ok. 1000 osób dziennie na obszarze
o średnicy ok. 1 km. Zarówno technologia wykorzystywana w interaktywnych citylight’ach, jak i drony sterowce zostały opracowane w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni na podstawie autorskich projektów zespołu inżynierów firmy Yoberi