1000 stacji bezprzewodowego ładowania smartfonów – taki cel do końca 2017 roku postawił sobie startup Powermat Polska. Firma rozpoczęła kolejny etap w strategii rozwoju na polskim rynku skupiając w najbliższym czasie uwagę na klientach indywidualnych z branży HoReCa.
Przykład rynku amerykańskiego, gdzie system Powermat posiada już ponad 1 milion PowerSpotów pokazuje potencjał rozwiązania. A liczba ta stale rośnie! W każdym miesiącu w Stanach przybywa ponad 400 punktów do ładowania stawianych we współpracy właśnie z klientami z branży HoReCa. W przeciągu najbliższych lat dostęp do prostego pobierania energii dla urządzeń mobilnych będzie standardem w lokalu gastronomicznymczy usługowym, tak jak dziś standardem jest posiadanie WiFi. Okazuje się, że 75% osób uważa bezpłatne Wi-Fi za najważniejszy po kawie atrybut dobrej kawiarni (źródło: ARC Rynek i Opinia).
Nowe nawyki konsumenckie wymuszają zwiększone zapotrzebowanie na energię. To światowy trend, naprzeciw któremu wychodzi Powermat Polska, dostarczając praktyczne rozwiązanie zarówno z punktu widzenia usługodawcy, jaki i konsumenta. Bo gdy tylko użytkownik zainstaluje aplikację na swoim smartfonie – to z jednej strony dostaje on dostęp do zindywidualizowanych promocji, ale też informacje, gdzie może za darmo podładować telefon w mieście (15% w 15min! i to bezprzewodowo), z drugiej zaś właściciel lokalu zyskuje cały system zarządzania relacjami i budowania lojalności swoich smart konsumentów. To właśnie oni oczekują spersonalizowanej oferty i wartości dodanej od miejsc, które odwiedzają. Powermat Polska zaspokaja obie te potrzeby, tak więc każdy wygrywa.
Firma Powermat Polska do tej pory skupiała swoją aktywność na pozyskaniu klientów sieciowych, a efekty tej pracy wkrótce będziemy mogli obserwować. „Obecnie naszym celem jest popularyzacja rozwiązania i zwiększenie dostępności usługi dla konsumentów. Taki efekt możemy osiągnąć poprzez współpracę z jak największą liczbą przedsiębiorców, dlatego otwieramy się teraz właśnie na nich.” – mówi Juliusz Korwin, dyrektor ds. marketingu Powermat Polska.
Bezprzewodowe ładowanie to tylko jedna z wartości dodanych w ramach systemu Powermat. Kluczem do sukcesu jest tu połączenie możliwości ładowania smartfonu z bezpośrednią komunikacją z konsumentem. Dzięki aplikacji właściciele lokali HoReCa są w stanie w prosty sposób realizować promocje, kampanie marketingowe i skutecznie mierzyć ich efekty. To wszystko odbywa się oczywiście przy pełnym wsparciu zespołu Powermat Polska. Kontent marketingowy ustalany jest wspólnie i dostosowywany do potrzeb biznesowych lokalu. Poprzez aplikację usługodawca może zaprezentować swoją ofertę, nadchodzące i obecne promocje dostępne w lokalu czy przygotowany na indywidualne zamówienie kalendarz wydarzeń. Zespół Powermat Polska zapewnia pełne wsparcie w zakresie obsługi kampanii informacyjnych maksymalnie ułatwiając właścicielom lokali zarządzanie działaniami marketingowymi. Aplikacja pozwala na spersonalizowanie przekazu, a możliwość indywidualnego dotarcia z komunikatem marketingowym do konsumenta to dziś przewaga konkurencyjna nie do przecenienia.
Poszerzenie strategii o klientów indywidualnych (przedsiębiorców) wiąże się także z dopasowaniem modelu biznesowego do możliwości i oczekiwań rynku. Klienci indywidualni mogą korzystać z wygodnego i prostego rozwiązania abonamentowego. Miesięczny abonament w granicach od 80 do 150 zł za PowerSpot, niweluje barierę wejścia związaną z poniesieniem nakładów finansowych na starcie projektu. W ramach abonamentu klienci mogą tworzyć indywidualne plany marketingowe skierowane do swoich konsumentów przy pełnym wsparciu zespołu specjalistów Powermat Polska.