Na polskim rynku pojawił się nowy operator logistyczny Shipbooster, wyspecjalizowany w rozwiązaniach dla sklepów internetowych i sprzedawców wielokanałowych.
Shipbooster rozpoczął funkcjonowanie w styczniu 2015. Marka ta należy do firmy XBS Group, która z kolei wywodzi się z francuskiej firmy logistycznej Staci. Oferuje usługi logistyczne, zaprojektowane z myślą o potrzebach sprzedawców wielokanałowych. Usprawnia zarządzanie łańcuchem dostaw i realizacją zamówień – informuje evigo.pl.
Jak informuje Adrien Salvat z zarządu Shipboostera, narzędzie to jest dostosowane do potrzeb sprzedawców, którzy chcą obsługiwać cały proces logistyczny za pomocą jednego narzędzia. Shipbooster pobiera dane o zamówieniach ze wszystkich platform i przechowuje je w jednym miejscu.
Shipbooster ma pięć magazynów w Polsce (jeden w podwarszawskim Błoniu, gdzie znajduje się siedziba firmy) i trzy na terenie Europy: w Rosji, na Węgrzech i w Belgii. W związku z tym obsługują zarówno zamówienia polskie, jak i te zagraniczne. Obecnie dostawy są realizowane za pomocą dwóch firm kurierskich, DPD oraz GLS. Firma chce zwiększyć ich liczbę i negocjuje z kolejnymi potencjalnymi partnerami. Wkrótce uruchomiona zostanie również anglojęzyczna wersja strony internetowej Shipbooster.
Integracja narzędzia ze sklepem internetowym ma być łatwa i odbywa się za pomocą API. Sprzedawcy mogą dostosowywać je do własnych potrzeb i wykupić albo pełen pakiet, czyli obsługę zamówień, organizację zaopatrzenia kompletowanie dostaw i dostarczanie przesyłek, albo w dowolny sposób komponować pakiet z kilku usług do wyboru. Usługi firmy skierowane są zarówno do małych, jak i dużych sprzedawców.