Niemcy, w których 40% międzynarodowych firm z sektora retail zamierza otworzyć sklepy w 2014 r., są najbardziej popularnym rynkiem handlowym na świecie. Najbardziej aktywni pod kątem planów ekspansji na dużą skalę są najemcy z USA – zgodnie z najnowszym badaniem CBRE, międzynarodowej firmy doradczej na rynku nieruchomości.
Niemcy zdecydowanie wyprzedzają Francję, Wielką Brytanię, Austrię i Chiny w rankingu najpopularniejszych rynków powierzchni handlowych na świecie. Międzynarodowych najemców przyciąga możliwość wzięcia na celownik 20 dużych miast na pojedynczym rynku. Ponad 40% najemców handlowych planuje otworzyć sklepy w Niemczech w 2014 r., a jeżeli weźmiemy pod uwagę jedynie firmy z Europy, liczba ta rośnie do 70%. Niemcy są zarazem drugim największym celem dla najemców amerykańskich.
Ilość firm planujących ekspansję na dużą skalę zwiększyła się znacznie w 2014 r., odzwierciedlając rodzące się na nowo zaufanie na globalnych rynkach handlowych. Ponad jedna trzecia (35%) najemców zamierza poszerzyć portfolio sklepów o 40 lokali lub więcej w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Spośród tych, którzy planują otworzyć 40 i więcej lokalizacji, najwyższą aktywność można zaobserwować w przypadku marek odzieżowych ze średniej i wyższej półki – na każdą z tych branż przypada jedna trzecia aktywności.
Najemcy z USA mogą pochwalić się najszerszymi planami ekspansji na dużą skalę – blisko połowa (47%, z czego ponad 10% w Polsce) przebadanych firm zamierza otworzyć powyżej 40 sklepów w 2014 r. USA jest największym rynkiem handlowym w regionie i, co nie powinno dziwić, najważniejszym rynkiem docelowych dla najemców mających swoją siedzibę w Ameryce Płn. i Płd. – niemal połowa (43%) zamierza rozszerzyć tam swoją działalność w 2014 r. Jednak ze względu na dojrzałość rynków krajowych i panującą na nich konkurencję, wielu północnoamerykańskich najemców stara się zapewnić szansę na ekspansję na dużą skalę poprzez rozwijanie swojej działalności międzynarodowej. Najemcy z USA w szczególności upodobali sobie rynki europejskie – 19% spośród nich planuje w tym roku otworzyć sklepy w Niemczech, a 14% w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji i Austrii.