Ponad 350 tysięcy produktów z 13 kategorii oferuje obecnie swoim klientom empik.com, co czyni go jednym z największych sklepów internetowych w Polsce. empik.com zrealizował blisko 15 milionów transakcji, a w zeszłym roku połowa zakupów była dokonana z urządzeń mobilnych. Rozwój i zmiany empik.com obrazują trendy w zakupach internetowych Polaków na przestrzeni 18 lat.

Dane wewnętrzne potwierdzają silną pozycję empik.com – odnotował on łącznie 3,3 miliardy odsłon, 503 miliony wizyt i 15 milionów transakcji. Dynamikę rozwoju empik.com obrazują dane z ostatnich 12 miesięcy: liczba odsłon wyniosła 584 miliony, wizyt – 97 milionów i transakcji – ponad 3 miliony. Takie wyniki to zasługa nowych rozwiązań, które miały swój debiut w ubiegłych miesiącach. Najważniejsze z nich to program lojalnościowy Mój Empik i rozwiązanie „One Click Buy”, zezwalające na dodanie karty płatniczej do konta klienta, by kolejne zakupy finalizować jednym kliknięciem. Istotne było również wprowadzenie aplikacji mobilnej.

– Jedna trzecia klientów skorzystała mobilnie z empik.com w tym roku, dlatego otwarcie się na wielokanałowość było naturalnym kierunkiem rozwoju sklepumówi Szymon Bujalski, Dyrektor E-commerce Empiku.

Prawie połowa Polaków (48%) deklaruje kupowanie online, a książki, płyty i filmy to druga, najczęściej kupowana w Internecie kategoria produktów. Użytkownicy empik.com, od początku istnienia sklepu spędzili na jego stronie łącznie 4,5 tysiąca lat – przeglądając oferty, czytając opinie o produktach i dokonując zakupów. Bogaty asortyment oraz infolinia czynna 24 godziny na dobę przez cały tydzień sprawiają, że empik.com znajduje się w czołówce najczęściej odwiedzanych sklepów internetowych w Polsce.