Już 4 na 5 użytkowników smartfonów w USA chce, by wyniki wyszukiwania były dostosowane do ich lokalizacji. Co więcej, są oni bardziej skłoni kliknąć w reklamę mobilną, gdy oferta przez nią prezentowana, odnosi się do ich aktualnego miejsca pobytu. W Polsce z wyszukiwania lokalnego korzysta już 90 proc. użytkowników. Niestety, firmy nie są przygotowane na ich obsługę. Do tej pory rozwiązania mobilne wprowadziło 25 proc. sklepów i zaledwie 5,3 proc. przedsiębiorstw. Co muszą zrobić rodzime firmy, by móc monetyzować ruch mobilny?
Najnowsze badania konsumenckie Google jasno wskazują potrzeby użytkowników mobilnych. Według nich, właściciele smartfonów pozytywnie reagują na reklamy powstałe w oparciu o dane lokalizacyjne. Co ważne, reklamy o podobnej treści, ale niedostosowane do miejsca pobytu użytkownika, wzbudzają w nich niechęć lub obojętność.
Właściciele smartfonów w USA coraz częściej korzystają z nich w celu znalezienia informacji ściśle powiązanych z miejscem swojego aktualnego pobytu. Służą im one przede wszystkim do odnajdywania konkretnych miejsc lub wydarzeń, czy planowania wyjścia na obiad. Co ważne, 50 proc. z nich odwiedza później odnalezione w ten sposób miejsce, a 18 proc. dokonuje zakupu. Polska nie wypada wcale gorzej na tle Stanów Zjednoczonych. Według raportu Our Mobile Planet, aż 90 proc. posiadaczy smartfonów w Polsce wyszukuje za ich pomocą lokalne informacje.
Jak pokazują badania mShopper, 57 proc. niezadowolonych użytkowników również nie poleci takiej firmy, a 33 proc. uda się prosto do konkurencji. Rozwiązaniem tego problemu jest przekierowanie ich na stronę mobilną. Pozwala ona zapewnić im lepsze doświadczenie przy pierwszym kontakcie z marką. To natomiast znacznie zwiększa szanse na sfinalizowanie transakcji. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie na stronie mobilnej specjalnych przycisków umożliwiających szybki kontakt telefoniczny czy formularza pozwalającego na złożenie rezerwacji. Takie rozwiązania sprawdzą się zwłaszcza w branży hotelarskiej i gastronomicznej, choć skorzystać z nich mogą również inne firmy usługowe. Oprócz wdrożenia ułatwień dla użytkowników mobilnych, firmy działające lokalnie mogą skorzystać z reklam dedykowanych smartfonom i tabletom.