Zdaniem ekspertów CBRE rok 2013 był bardzo dobry dla polskiego rynku nieruchomości komercyjnych, a 2014 zapowiada się jeszcze lepiej.
Rosnąca konsumpcja, stabilny popyt na powierzchnie komercyjne oraz plany wejścia na rynek polski przez kolejne międzynarodowe sieci handlowe sprawiają, że perspektywy na rok 2014 i lata następne są obiecujące. W budowie jest obecnie kilka obiektów handlowych w Warszawie i dużych ośrodkach regionalnych, w tym centra handlowe Royal Wilanów (7.000 mkw., planowane otwarcie w 2014 r.), Atrium Felicity i IKEA w Lublinie oraz Sukcesja w Łodzi. Widocznym trendem jest także rozbudowa istniejących centrów. Szereg centrów tzw. pierwszej i drugiej generacji przechodzi obecnie modernizację, często związaną ze zmianą formuły i dodaniem nowych funkcji rozrywkowych. Jest to sposób na sprostanie zmieniającym się wymaganiom konsumentów, o czym mówił opublikowany wcześniej w tym roku raport z badania CBRE „Jak robimy zakupy – co myślą europejscy konsumenci”. Badanie wykazało, że konsumenci oczekują od wizyty w centrum handlowym „doświadczeń zakupowych”. Oprócz zakupów odzieży, elektroniki czy artykułów spożywczych chcą także zjeść obiad, zrelaksować się, czy obejrzeć film.
Nowe marki wchodzące na polski rynek często realizują politykę otwierania sklepów w prestiżowych lokalizacjach. Jednak dla tych, którzy za cel obrali Warszawę, wybór możliwości jest ograniczony ze względu na niezaspokojony popyt na powierzchnie handlowe. Odsetek wolnych powierzchni w cieszących się największą popularnością centrach jest bliski zera. Efektem jest widoczna obecnie fala modernizacji starszych domów towarowych i kamienic, w których następnie otwierają się sklepy, a na wyższych piętrach urządzane są biura, tak jak w przypadku budynku Chmielna 25, czy też domu towarowego Smyk w Warszawie. Widać także stopniowe odżywanie niektórych rejonów w większych miastach Polski. Duże nadzieje wiązane są z ulicą Świętokrzyską w Warszawie. Wkrótce przejdzie ona modernizację wynikającą z planowanego na koniec 2014 r. uruchomienia drugiej linii metra, której stacja powstaje przy skrzyżowaniu Świętokrzyskiej z aleją Jana Pawła II. Dzięki temu Świętokrzyska może dołączyć do takich ulic jak Mokotowska, okolice Placu Trzech Krzyży w Warszawie, Floriańska w Krakowie, czy też Półwiejska w Poznaniu, które są dziś uważane za najlepsze ulice handlowe, wyróżniające się własnym, unikalnym charakterem i ciekawym wyborem sklepów.
Jak dotąd, w 2013 r. oddano w Polsce do użytku 565.000 mkw. nowych powierzchni handlowych, co zwiększyło łączne zasoby do 9.860.000 mkw.