W 2012 roku co czwarty Polak oglądał produkty w centrum handlowym, ale ich zakupu dokonał gdzie indziej – wynika z badania firmy Market Side.
Najczęściej osoby oglądające produkt w centrum handlowym, ale dokonujące zakupu poza nim, chciały kupić obuwie (głównie osoby w wieku 18-29 lat) lub odzież (głównie kobiety), czyli kategorie najbardziej istotne dla centrów handlowych. Kobiety często kupowały w ten sposób również kosmetyki / perfumy i sprzęt agd, mężczyźni sprzęt audio/rtv oraz sprzęt komputerowy.
Głównym miejscem zakupu poza centrum handlowym były sklepy specjalistyczne zlokalizowane poza centrami handlowymi oraz internet. W sumie oglądanie produktu w centrum handlowym i sfinalizowanie go przez internet – dotyczył co jedenastego (9 proc.) dorosłego Polaka, czyli ok. 3 mln klientów centrów handlowych. W tym przypadku chodziło głównie o zakupy sprzętu audio/rtv oraz komputerowego, rzadziej było to obuwie, kosmetyki, sprzęt agd czy artykuły dla dzieci / zabawki, a stosunkowo najrzadziej odzież. W przypadku mody ważna dla klienta jest możliwość przymierzenia produktu, tak aby upewnić się czy rozmiar i wygląd jest odpowiedni. Będzie to z pewnością silną barierą przed przeniesieniem znaczącej części zakupów do internetu. Jednak już dzisiaj dostępne są aplikacje pozwalające np. na wirtualne przymierzanie i dobór okularów na podstawie zdjęcia twarzy.