Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab wraz z B2B International latem 2013 r. wynika, że 41% użytkowników, którzy stracili pieniądze w wyniku finansowych cyberoszustw, nigdy nie odzyskało ani grosza ze swojej własności.
W teorii, gdy oszustom uda się ukraść pieniądze z banku lub konta służącego do dokonywania e-płatności, środki te mogą zostać zwrócone przez bank – w ramach postępowania sądowego lub śledztwa policyjnego. Jednak, jak wykazało badanie Kaspersky Lab, użytkownicy nie mają gwarancji, że tak się stanie. Tylko 45% ankietowanych, którzy ucierpieli w wyniku oszustwa online, odzyskało w pełni skradzione pieniądze. Dalsze 14% odzyskało jedynie część, natomiast aż 41% badanych nie otrzymało absolutnie żadnego zwrotu skradzionej własności.
Zgodnie z informacjami udzielonymi przez 33% ofiar, pieniądze najczęściej były niemożliwe do odzyskania, gdy zostały skradzione w trakcie operacji płatności elektronicznej. W 17% przypadków pieniądze zniknęły podczas wykonywania transakcji bankowych online, a 13% poszkodowanych straciło swoje środki korzystając ze sklepów internetowych. Banki i sklepy online zwracają pieniądze oszukanym klientom znacznie częściej niż np. systemy e-płatności: ogólnie, tylko 12% użytkowników otrzymało pełny zwrot aktywów straconych w ramach tego typu usług. Tylko jeden na dziesięciu ankietowanych miał na tyle szczęścia, by odzyskać wszystkie stracone pieniądze.