Według badań Kantar TNS aż 50% internautów korzysta z usług InPost – operatora logistycznego należącego do amerykańskiego funduszu Advent International. Aż 62% badanych odebrało paczkę w Paczkomacie InPost w ciągu ostatnich 3 miesięcy, zaś 36% otrzymało przesyłkę kurierem inPost.

InPost jest też wskazywany przez 88% internautów jako marka, którą znają.

„Tak wysoki wynik korzystania z usług plasuje InPost niemal na równi z dwoma czołowymi firmami kurierskimi i powyżej Poczty Polskiej. Potwierdza to, że warto inwestować w innowacje. Niemal wszyscy internauci przynajmniej słyszeli o usłudze Paczkomatów® InPost, a aż 2/3 z nich odebrało za ich pośrednictwem paczkę w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Większość osób korzystających z Paczkomatów jest skłonna polecić tę usługę – wskaźnik NPS jest wysoki zarówno wśród osób wysyłających, jak i odbierających paczki w ten sposób. Osoby, które wysyłały paczki, najwyżej oceniają możliwość wyboru Paczkomatu w dogodnym miejscu oraz dostępność Paczkomatów przez całą dobę” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Advent International i InPost poinformowały, że zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Firma dysponuje siecią ponad 3500 Paczkomatów® w całej Polsce, a do końca roku ma powstać 1000 kolejnych. W okresie styczeń – maj 2018 roku InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli o 42,2% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 41,2%, a kurier InPost o 43,4%.

W 2017 roku InPost zrealizował:
• 60 mln sztuk paczek
• 51% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów InPost r/r
• 55% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r
• w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów wyniosły 67%, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5% i wyniosły razem 10 mln sztuk

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:
• Paczkomaty InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych
• InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku.

Rośnie także odsetek osób, które dzięki Paczkomatom wśród form dostawy są motywowane do zakupów – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku).