eService uruchomił akceptację BLIK już w ponad 50 000 urządzeń akceptacji płatności bezgotówkowych.

BLIK jest nowoczesną metodą płatności, umożliwiającą milionom użytkowników telefonów komórkowych dokonywanie płatności bezgotówkowych w sklepach, wypłacanie telefonem gotówki w bankomatach, dokonywanie płatności w Internecie, jak również wzajemne rozliczenia pomiędzy posiadaczami telefonów (tzw. płatności P2P).

Uruchomienie systemu BLIK na skalę krajową było możliwe właśnie dzięki sieci terminali eService – Spółka jako pierwsza dysponowała niezbędnym zapleczem technologicznym oraz bogatym doświadczeniem w obsłudze płatności mobilnych IKO.

BLIK bez wątpienia jest krokiem milowym w rozwoju płatności mobilnych. Społeczeństwo jest nastawione na rozwój i wręcz domaga się innowacyjnych pomysłów i nietuzinkowych rozwiązań. W życiu młodego pokolenia telefon czy smartfon pełnią bardzo ważną rolę, my zaś poszerzamy funkcjonalność ich urządzeń – telefon zastępuję już nie tylko komputer, ale też portfel. 50 000 terminali pokazuje, iż Spółka doskonale radzi sobie z nowymi projektami i jest otwarta na nowe technologie. Jeszcze kilka miesięcy temu projekty był w fazie zalążkowej. Po czterech miesiącach od uruchomienia usługi połowa terminali eService jest już gotowa na przyjmowanie  płatności BLIK. – komentuje Marek Paradowski, Prezes eService.

System płatności mobilnych BLIK jest wspierany przez Polski Standard Płatności. Spółka została powołana w celu stworzenia standardu płatności dostępnego dla wszystkich uczestników polskiego rynku bankowego w oparciu o nowy system płatniczy. BLIK został udostępniony w aplikacjach mobilnych sześciu banków założycielskich: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku oraz PKO Banku Polskiego.

W najbliższych tygodniach możliwość akceptacji BLIK zostanie dodana do pozostałych urządzeń obsługiwanych przez eService.