Natomiast jedynie 48% marketerów ocenia rezultaty swoich działań marketingowych jako dobre lub bardzo dobre – to najciekawsze wnioski
wynikające z ankiety 2018 European Digital Marketing Survey przeprowadzonej przez SALESmanago wśród marketerów z całej Europy. Za najrzadziej używane technologie uznano Machine Learning & AI oraz boty, a za najbardziej przeceniane metody – SEO, płatne promocje online i firmowe blogi. 63% marketerów jako główne wyzwanie wskazało generowanie leadów.

„ Choć coraz więcej specjalistów z branży marketingu awansuje do zarządów firm, w rzeczywistości większość działów marketingu wciąż nie jest wystarczająco docenianych w swoich organizacjach” – mówi Grzegorz Błażewicz, CEO SALESmanago, najszybciej rozwijającej się platformy marketing automation w Europie. „ Aby to osiągnąć, według mnie muszą skupić się nie na strategiach skoncentrowanych na pozyskiwaniu nowych kontaktów, a na ulepszaniu relacji z obecnymi klientami, używając do tego wszystkich dostępnych
danych o klientach”.

Inne interesujące wnioski z ankiety:
● 38% marketerów używa Google Analytics do mierzenia ogólnej wydajności digital marketingu
● 42% marketerów zamierza zmodyfikować strategie marketingowe w reakcji na innowacje technologiczne
● 38% marketerów uważa, że głównym kanałem komunikacji z klientem jest e-mail marketing
● 60% marketerów zamierza ulepszyć strategie personalizacji w nadchodzących miesiącach

Pełen raport z wynikami ankiety jest dostępny pod adresem
http://blog.salesmanago.com/salesmanago-2/european-digital-marketing-survey-2018/