Foodpanda otrzymała rekordowe dofinasowanie w wysokości 60 mln dolarów. Jest to kolejne, znaczące wsparcie dla właściciela serwisu pozwalającego zamawiać posiłki za pomocą aplikacji mobilnej i strony internetowej.

W sierpniu bieżącego roku serwis foodpanda otrzymał 60 milionów dolarów na rozwój. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na wzmocnienie pozycji w krajach, w których dostępna jest ta usługa. Dofinansowanie w rekordowej wysokości 60 milionów dolarów pochodzi od grupy inwestorów, w tym od Falcon Edge Capital. Łącznie, od początku istnienia, foodpanda pozyskała ponad 100 mln dolarów na rozwój.

W Polsce serwis działa od 2013 roku i współpracuje z ponad 1 500 restauracjami, w tym z siecią McDonald’s, z którą testuje usługę – McDonald’s w Dostawie. Środki, które trafią do polskiego oddziału przeznaczone będą przede wszystkim na rozwój usługi, a także ekspansję na nowe miasta. Jak mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający foodpanda na rynki CEE – Dzięki finasowaniu będziemy mogli pojawić się w nowych lokalizacjach, a jednocześnie rozwijać ofertę w miastach, w których już działamy. Pozyskane fundusze zostaną też przeznaczone na podniesienie i tak wysokiego już standardu obsługi klienta w naszym serwisie – dodaje Rokosz – Cele, które sobie postawiliśmy są ambitne i dodatkowe fundusze pomogą nam je osiągnąć – podsumowuje Rokosz. Na razie nie wiadomo, jaka część dofinansowania trafi do Polski.