Zdaniem ekspertów wartościowe treści są jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej. W przeciwieństwie do zwykłej reklamy dostarczają cennych informacji, wzmacniając w ten sposób lojalność istniejących klientów i pomagając pozyskać nowych. Jeśli treści publikowane przez sklep są interesujące, to klienci spędzają więcej czasu na stronie, wzrasta ich zaufanie, a to przekłada się na liczbę zamówień. Dzięki tworzeniu odpowiednich treści, można sprawić, że sklep będzie bardziej doceniany przez kupujących oraz przeglądarki. W poradniku Trusted Shops specjaliści radzą jak to zrobić.

Opisy produktów i kategorii
To, co doceniają wyszukiwarki, to nowe i unikalne teksty. Opracowanie opisów produktów oraz kategorii na własną rękę pozwala podnieść pozycję w wyszukiwarkach. Dobry opis nie tylko odpowie na pytania klientów i dostarczy potrzebnych informacji, ale także ukaże sprzedawcę jako fachowego i budzącego zaufanie potencjalnego klienta. Wysiłek na pewno się opłaci, ponieważ teksty pozostaną przez długi czas online, nawet po zmianach w ofercie produktowej. Podlinkowanie odpowiednich słów ze stronami najpopularniejszych produktów na pewno pomoże je wyróżnić.

Rady i pomysły
Dobrym sposobem jest wsparcie odwiedzających sklep poradami i pomysłami na to, jak dany zakup ulepszy i uprości ich życie. Liczy się kreatywność i dopasowanie treści do produktu np. prezent na Dzień Matki, instrukcje dotyczące obsługi komputera itp. teksty, filmy video i instrukcje pomogą podjąć decyzję o zakupie, zwłaszcza w przypadku produktów, które wymagają wyjaśnień, a do tego same rozprzestrzenią się w internecie. Sklepy powinny podejmować takie tematy i dostarczać urozmaiconych porad wysokiej jakości.

Pytania i odpowiedzi
Przygotowanie listy najczęściej zadawanych pytań oszczędzi konieczności kontaktu z obsługą klienta. Klienci mogą sami sprawdzić ważne informacje i wskazać treści przydatne do optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Pytania i odpowiedzi można na bieżąco wzbogacać nowymi wątkami. Dobrym pomysłem jest także moderowane forum, gdzie odwiedzający mogą sami poprosić o odpowiedź. Takie działania pozwolą uzyskać dodatkowy ruch przekierowując internautów, którzy poszukują w sieci odpowiedzi na pytania na stronę sklepu.

To tylko kilka wskazówek. Cały poradnik dotyczący content marketingu można znaleźć tutaj