Według najnowszych badań Kantar – międzynarodowej agencji badawczej – aż 94 proc. polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat InPost jako formę dostawy, a 85 proc. jako formę wysyłki. Ponadto 82 proc. badanych uznaje Paczkomat InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki – otrzymał aż 98 proc. wskazań. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat InPost – wskaźnik NPS – osiągnął poziom aż 80 punktów.
Badani wskazują, że InPost używa nowoczesnych rozwiązań internetowych i mobilnych (80proc.), a także dostarcza przesyłki na czas (79 proc.). Co więcej, 77 proc. internautów deklaruje, że lubi markę InPost, a 76 proc. uznaje ją za markę odnoszącą sukcesy na rynku.
– InPost dzięki codziennej ciężkiej pracy oraz zaangażowaniu pracowników i współpracowników od wielu lat otrzymuje najwyższe oceny użytkowników, zarówno jeśli chodzi o nasze usługi, jak i ocenę marki. Bardzo dziękujemy za te oceny. Tak wysoki procent pozytywnych wskazań zobowiązuje nas do nieustannych wysiłków, aby podwyższać jakość naszych usług oraz wprowadzać nowe rozwiązania. Mogę odpowiedzialnie powiedzieć, że opinie naszych klientów potwierdzają, że nasz model biznesowy się sprawdza, a klienci wybierając InPost otrzymują najlepszą ofertę na rynku. Najbardziej cieszy mnie, że aż 94 proc. polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat InPost, a 77 proc. badanych deklaruje, że po prostu lubi markę InPost – to nasz wielki sukces – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
Także wg raportu Gemius z II połowy 2023 roku InPost notuje najwyższe oceny wśród firm logistycznych. W badaniu Gemiusa aż 95 proc. osób, które robią zakupy online i zamawiają dostawy do automatu paczkowego, wskazuje możliwość odebrania przesyłki przez Paczkomat InPost jako najbardziej motywujące do zakupów. Nadal Paczkomat InPost jest też najczęściej wybieraną formą dostaw zakupów – wybiera go aż 93 proc. osób zamawiających do automatu paczkowego.
Jeśli chodzi o zwroty, internauci preferują darmową wysyłkę automatem paczkowym – tu także zanotowano jednoznaczną preferencję dla usługi Paczkomat InPost na poziomie 89 proc.