Świadome podejście do ekologii to jeden z najgorętszych trendów, także w Polsce. 95% ankietowanych korzysta na zakupach z toreb wielorazowego użytku, a 60% konsumentów wybrałoby produkt nieposiadający plastiku – wynika z raportu Listonic pt. „Trendy zakupowe 2020”. W dobie pandemii większą uwagę przykładamy do planowania list zakupów, dzięki którym ograniczamy marnowanie żywności i odpadów.
Plogging, zero waste i eco-friendly – ekologiczne trendy zdominowały nasze podejście do zakupów. 49% konsumentów wybiera żywność ekologiczną, jeśli jest ona dostępna w sklepie, w którym akurat robią zakupy. Mając wybór, 60% konsumentów wybrałoby produkt nieposiadający plastiku, a 95% ankietowanych korzysta na zakupach z toreb wielorazowego użytku – wynika z raportu Listonic pt. „Trendy zakupowe 2020”.
Świadome podejście do ekologii zyskało na znaczeniu szczególnie wśród pokolenia Millenialsów, którzy chętnie angażują się w akcje sprzyjające środowisku, a za produkty oznaczone jako ekologiczne, są w stanie zapłacić więcej.
– Życie w stylu eco to nie tylko wybieranie ekologicznej żywności i opakowań bez plastiku. To przede wszystkim świadome podejmowanie decyzji zakupowych. Listy zakupowe to łatwy sposób, aby podczas wyjścia na zakupy kupić tylko potrzebne produkty, a tym samym nie marnować żywności– mówi Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
zdjęcie: kobieta.onet.pl