Jednym z najważniejszych elementów budowania przewagi konkurencyjnej w nowoczesnej dystrybucji jest komplementarność portfolio produktowego. ABC Data, zgodnie z przyjętą strategią dynamicznie poszerza swoją ofertę. W ostatnim czasie asortyment spółki wzbogacił się między innymi o kolejne rozwiązania z zakresu przechowywania i ochrony danych, alternatywnych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących, a także nowe marki z kategorii zabawek, artykułów biurowych, narzędzi i elektronarzędzi. Systematyczne poszerzanie oferty to efekt przyjętego sposobu działania w oparciu o model one-stop-shop.

Bezpieczne przechowywanie i efektywna ochrona posiadanych informacji należą do priorytetów zarówno współczesnych instytucji i przedsiębiorstw, jak również osób prywatnych. Odpowiadając na rosnące potrzeby swoich klientów w tym zakresie, ABC Data systematycznie poszerza posiadaną ofertę urządzeń i oprogramowania związanego z obsługą danych. W ostatnim czasie firma wprowadziła do asortymentu szereg produktów służących tworzeniu prywatnych chmur, m.in. magazyny danych w chmurze osobistej My Cloud Mirror drugiej generacji, renomowanej firmy Western Digital oraz sieciowe pamięci masowe Seagate® Personal Cloud. W portfolio dystrybutora nie brakuje również rozwiązań związanych z ochroną, backupem i odzyskiwaniem informacji, m.in. takich producentów jak AVG Technologies czy Veeam Software.

Nieodłączną częścią prowadzenia przedsiębiorstwa jest wydruk dokumentów lub innych materiałów. Trendem w tym zakresie, który coraz bardziej zyskuje na znaczeniu, jest usługa najmu urządzeń drukujących, będąca również w ofercie ABC Data. Pozwala ona znacznie redukować koszty związane z drukowaniem. Przedsiębiorcom preferującym tradycyjne rozwiązanie, jakim jest zakup sprzętu, dystrybutor oferuje wyjątkowo szeroki wachlarz drukarek i materiałów eksploatacyjnych.  ABC Data poszerzyła właśnie swój asortyment w tym zakresie o wyroby marki ActiveJet, które są już dostępne w systemie InterLink. Rozbudowane portfolio produktów jest istotne dla komplementarności oferty spółki, która dąży do działania w oparciu o model one-stop-shop.

Dążąc do posiadania kompleksowej oferty, ABC Data systematycznie poszerza wachlarz posiadanych towarów nie tylko o nowości produktowe, lecz także zupełnie nowe kategorie wyrobów. Już teraz klienci firmy mogą poprzez dedykowaną im platformę e-commerce zaopatrzyć się w produkty związane z szeroko pojętym IT i elektroniką użytkową, jak również artykuły papiernicze i zabawki. W ostatnim czasie oferta spółki wzbogaciła się o narzędzia i elektronarzędzia uznanych marek, m.in. Black&Decker, DeWalt, Proline czy Stanley. W najbliższym czasie planowane jest wprowadzenie nowych kategorii produktów, jak Home&Living, lifestyle czy artykuły sportowe.

Model one-stop-shop pozwala klientom firmy na zakup dowolnych towarów pod jednym dachem, bez konieczności poszukiwania ich u innych dostawców. Pozwala to jednocześnie oszczędzać czas oraz korzystać z innych przewag, jakie daje współpraca z ABC Data, np. wysokiej jakości usług logistycznych czy oferowanego klientom wsparcia finansowego. Bycie konkurencyjnym w tym obszarze pozwala spółce na dynamiczne rozbudowywanie bazy klientów, a poszerzający się w ten sposób kanał dotarcia czyni ABC Data jeszcze bardziej atrakcyjnym partnerem dla producentów. Dzięki temu osiągnięcie postawionego celu strategicznego, jakim jest zdobycie do 2018 roku pozycji lidera dystrybucji IT w regionie CEE, jest coraz bliżej.