Agencja badawcza ABR SESTA w tym roku obchodzi 17-lecie istnienia swojej działalności. Dzięki profesjonalizmowi, nowoczesnemu podejściu do badań i wprowadzaniu ciągłych innowacji zyskała dużą rozpoznawalność na polskim rynku, oferując usługi na najwyższym poziomie.

ABR SESTA specjalizuje się w badaniach dotyczących handlu zarówno pod względem oferty sklepowej, jak i zachowań klientów. Wyniki badań Agencji pozwalają firmom handlowym na ulepszenie swoich usług, strategiczne planowanie, kontrolę oraz podnoszenie sprzedaży. ABR SESTA pomaga również w procesie monitorowania promocji oraz merchandisingu, wspierając jednocześnie działy sprzedaży, category management, trade marketingu oraz pricingu. Duża pomoc oferowana jest działom marketingu firm m.in. poprzez prowadzenie badań konsumenckich, znajomości marki czy skuteczności reklam.

ABR SESTA jest liderem w Polsce w zakresie badań NPVO (Non Participant Video Observation), dzięki którym, za pomocą kamer, producenci i sieci handlowe otrzymują raport dotyczący zachowań konsumenckich podczas zakupów. Jednocześnie posiada najnowocześniejszy system zbierania danych ze sklepów dotyczących cen, promocji, udziałów półkowych i dystrybucji. Ogromnym atutem Agencji jest tworzenie systemów business intelligence i aplikacji badawczych. Dzięki uzyskaniu wparcia finansowego z Unii Europejskiej Spółka mogła rozwijać nowoczesne metody badawcze oraz wdrażać innowacje we własne technologie, wprowadzając m.in. usługi z wykorzystaniem palmtopów ze skanerami do badań w terenie.

ABR SESTA zatrudnia obecnie 40 etatowych pracowników – specjalistów z zakresu badań rynku, analizy danych, baz danych, marketingu, zarządzania oraz nauk społecznych. Współpracuje z 10 konsultantami zajmującymi się badaniami i technologią, a także z blisko 700 ankieterami z całej Polski. Agencja otrzymała certyfikat PKJPA w pięciu kategoriach badawczych (CAPI, PAPI, Mystery Shopping, Retail Audit oraz badania jakościowe). – Celem ABR SESTA jest dostarczenie usług na najwyższym poziomie, dzięki którym nasi klienci mogą uzyskać wiedzę na temat własnej działalności lub rynku i wykorzystać ją w celu usprawnienia poszczególnych jej elementów. Cały czas wprowadzamy nowe idee i rozwiązania technologiczne, aby nasza oferta wyróżniała się na polskim rynku. Chcemy być liderem w swojej dziedzinie i będziemy czynić wszelkie starania, by utrzymać wysoką pozycję w Polsce, mówi Sebastian Starzyński, prezes ABR SESTA.

Z usług ABR SESTA korzystają m.in. Makro, Auchan, MARS, Biedronka (JM Polska), E.Leclerc, OBI, Rossmann, JULA, Eurocash, Colgate, Allianz, RWE, Danone, Coca Cola. Agencja należy do Organizacji Firm Badania i Rynku, ESOMAR oraz ECR Polska. Pracownicy ABR SESTA są członkami Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Agencja przeprowadza również coraz więcej badań na zlecenie podmiotów zagranicznych (głównie agencji badawczych).