Żabka Polska realizuje zapowiedzi dynamicznego rozwoju poprzez akwizycje. W ramach podpisanych umów inwestycyjnych do końca roku 2013 przejmie 18 sklepów sieci PS Food, 8 sklepów sieci AGAP oraz 6 placówek handlowych sieci TORG. Przejmowane sklepy generują około 200 mln złotych rocznego obrotu.

– Jednym z priorytetów naszej strategii jest nie tylko rozwój organiczny, ale również aktywny udział w konsolidacji rynku w Polsce. Przyłączenie do sieci Freshmarket gorzowskiej sieci sklepów AGAP, koszalińskiej sieci sklepów TORG oraz częstochowskiej sieci PS Food to kolejny krok w naszym rozwoju, ale też nowe perspektywy dla dotychczasowych pracowników wymienionych spółek. Dzięki naszemu know how oraz silnej marce jesteśmy w stanie zapewnić placówkom rozwój, a Klientom ciekawą ofertę i wysoki standard usług reprezentowanych przez nasze sieci – mówi Julio Duarte, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Sieć PS Food istnieje na rynku od 1996 roku, głównie w Częstochowie. Średnia powierzchnia sklepów to 420 metrów kw. o liczbie indeksów 2 800 – 7 800. Sieć sklepów zatrudnia ok. 400 pracowników.

Sieć Agap działa od 2001 roku obejmując swoim zasięgiem teren byłego województwa gorzowskiego. Średnia powierzchnia sklepów to 330 metrów kw., oferujących 5 000 – 7 000 pozycji asortymentowych. Sieć zatrudnia ok. 150 osób.

Sieć sklepów TORG funkcjonuje na terenie Koszalina, średnia powierzchnia sprzedażowa to 290 metrów kw., oferujących 4 500 indeksów. W sklepach należących do tej sieci pracuje ok. 130 osób.

Przejęcie sieci AGAP, TORG i PS Food to kolejne akwizycje firmy Żabka Polska. W połowie 2012 roku do sieci Freshmarket dołączyła pomorska sieć Zatoka, której placówki przeszły kompleksowy remodelling i zostały dostosowane do standardów sieci.

Obecnie Żabka Polska posiada ponad 3000 placówek handlowych pod marką Żabka oraz Freshmarket, zapewniając ponad 15 tysięcy miejsc pracy. Dzięki 15-letniemu doświadczeniu oraz skutecznej strategii sprzedażowej firma może pochwalić się obecnie dotarciem do ponad 8 milionów Polaków w promieniu mniej niż 300 metrów do najbliższej placówki z logo Żabki lub Freshmarketu. W ciągu najbliższych 5 lat firma Żabka Polska ma zamiar otworzyć kolejnych 2 tysiące sklepów.