AliExpress, globalna platforma internetowej sprzedaży detalicznej w ramach Grupy Alibaba, zaprasza konsumentów z całego świata do udziału w Festiwalu Zakupów, który odbędzie się 11.11.
W tym roku AliExpress po raz pierwszy umożliwi udział w wydarzeniu zagranicznym firmom z Włoch, Hiszpanii, Turcji i Rosji. Tym samym umacnia pozycję małych i średnich przedsiębiorstw
w mikro i makro skali oraz buduje ich wartość na kluczowych rynkach, gdzie działa AliExpress.
– AliExpress stawia sobie za cel, aby stać się platformą odwierciedlającą styl życia konsumentów na całym świecie – powiedział Wang Mingqiang, Dyrektor Generalny AliExpress. – Udział zarejestrowanych na AliExpress lokalnych małych i średnich przedsiębiorców z zagranicy w Światowym Festiwalu Zakupów 11.11 to dopiero początek. Systematycznie będziemy włączać do wydarzenia większą liczbę firm, aby przyczyniać się do ich rozwoju i sukcesu.
W tym roku AliExpress rozpocznie globalną przedsprzedaż 28 października, dzięki czemu konsumenci przed 11 listopada będą mogli zamówić produkty i korzystać ze zniżek.
Ewolucja „Self – gifting”
W Chinach dzień 11.11 jest powszechnie znany jako „Dzień Singla”, ponieważ zapis daty przypomina cztery „kije” – termin stosowany w odniesieniu do kawalerów i panien. Na początku lat 90. grupa chińskich studentów spopularyzowała 11 listopada jako wydarzenie mające na celu zmianę negatywnego nastawienia wobec statusu singla. Prezes zarządu i dyrektor generalny Alibaba, Daniel Zhang, wybrał to niepopularne święto jako narzędzie do wypromowania nowej wówczas jednostki biznesowej Alibaba pod nazwą Tmall, zachęcając singli do sprawiania sobie samemu prezentów właśnie tego dnia.
W ciągu ostatniej dekady 11.11 przerodziło się w narodowe święto zakupów. Obecnie jest to największe na świecie, 24-godzinne wydarzenie, podczas którego sprzedaż znacznie przekracza obroty uzyskiwane łącznie w USA podczas Black Friday i Cyber Monday. Od lat międzynarodowi przedsiębiorcy wykorzystywali 11.11 jako okazję do sprzedaży swoich produktów chińskim konsumentom na platformach Tmall i Tmall Global. Od niedawna, data ta przyciąga coraz więcej chińskich klientów przebywających za granicą oraz klientów spoza kraju.
Jedenasta edycja wydarzenia jest wyjątkowa, ponieważ po raz pierwszy mogą w nim uczestniczyć firmy
z Rosji, Hiszpanii, Włoch i Turcji. Obecnie AliExpress obsługuje ponad 200 krajów i regionów na całym świecie, w tym Rosję, Hiszpanię, Francję, Stany Zjednoczone, Brazylię, Polskę, Bliski Wschód.
Potencjał małych i średnich przedsiębiorstw
Tegoroczne wydarzenie skupi się na następujących trendach: nowej formie konsumpcji, nowym biznesie i budowaniu ekologicznie społeczeństwa. Na konsumentów będą czekały promocje typu pop-up oraz różnorodne działania w sieci i poza nią aż w 35 miastach piętnastu krajów i regionów.
– 11.11 to nie tylko festiwal dla konsumentów rodzimego, chińskiego rynku – powiedział Jiang Fan, Prezes platform Alibaby Tmall i Taobao – Jest to święto skierowane do 900 milionów klientów na całym świecie, którzy stanowią nieodłączną całość cyfrowej gospodarki Alibaby.
Zgodnie z przyjętymi założeniami i wizją globalizacji Grupy Alibaba, AliExpress uważa, że małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają kluczową rolę w rozwoju handlu elektronicznego w skali światowej. Dlatego firma wspiera ich wzrost i rozwój, ułatwia prowadzenie działalności gospodarczej w dowolnym miejscu na świecie i przełamuje wszelkie bariery handlowe. Dzięki aktywnemu wsparciu i merytorycznej wiedzy AliExpress dotyczącej optymalizacji marki i strategii marketingowych, Światowy Festiwal Zakupów 11.11 to doskonała okazja dla lokalnych firm, żeby wprowadzać na rynek swoje produkty i budować relacje z konsumentami, zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym.
Światowy Festiwal Zakupów 11.11
Festiwal Zakupów 11.11 rozpoczął się w 2009 roku. Początkowo uczestniczyło w nim zaledwie 27 firm. W ubiegłym roku w tym wyjątkowym wydarzeniu udział wzięło blisko 180 tys. podmiotów,
a konsumenci wydali wówczas w ciągu 24 godzin 213,5 mld RMB (30,8 mld USD).