Po raz pierwszy w historii polskiego rynku centrów handlowych powstał raport pokazujący zachowania klientów podczas eventu. Analiza przyniosła wiele zaskakujących wniosków, które w wymierny sposób wspomogą procesy zarządzania i optymalizacji wydatków na wydarzenia promocyjne.
Wykonana przez Cherry analiza dotyczyła eventu zorganizowanego w CH Riviera z okazji pierwszej rocznicy powstania tego centrum.
Firma Cherry przeprowadziła analizę porównawczą „okresu bazowego” (przed eventem) z „okresem badanym” (event), a uzyskane wyniki porównano dodatkowo z „okresem post” (po evencie).
Analiza stworzona w oparciu o autorskie narzędzie Indoor Trax dostarczyła zarządcy centrum precyzyjnych informacji na temat rezultatów eventu: skali zainteresowania wydarzeniem, czasu przebywania klientów na terenie centrum, ich zachowań, poziomu zainteresowania ofertą poszczególnych najemców itp. Dzięki niej zauważono wyraźne wzrosty „odwiedzalności” w ważnych z punktu widzenia eventu strefach. Wiadomo np., że w dniu eventu liczba osób odwiedzających centrum handlowe wzrosła o 22 proc., a aż 38 proc. tego wzrostu wygenerowali klienci, którzy w centrum handlowym pojawili się po raz pierwszy. Sklepy marek odzieżowych, współpracujących przy organizacji eventu odwiedziło średnio ponad 1,5 razy więcej klientów niż w okresie bazowym, jedną z drogerii blisko 3 – krotnie więcej, zaś jedną z kawiarni 1,5 razy więcej. Jednocześnie odnotowano nieduży spadek odwiedzin w supermarkecie znajdującym się na terenie centrum. Co ciekawe, przybyli w dniu eventu klienci przebywali na terenie galerii znacznie dłużej niż zwykle – największy był odsetek osób, które spędziły w niej więcej niż 3 godziny.
Jednym z ważniejszych wniosków potwierdzających skuteczność wydarzenia jest to, że aż 10 proc. nowych klientów powróciło do centrum w ciągu 30 dni od eventu.