Qlik, producent oprogramowania do analizy danych, ogłosił, że przedstawiciele braży retail wykorzystują produkty Qlika by efektywniej monitorować oraz reagować na zmiany w cyklu sprzedażowym, poprawić planowanie sprzedaży i procesy podejmowania decyzji, a także uzbroić zespoły sprzedażowe w cenne informacje zwiększające wydajność.

Według Gartnera “podejmowanie decyzji w organizacjach z branży retail często bazuje na ostatnich doświadczeniach z klientami oraz własnych odczuciach. Takie organizacje nie słyną z wykorzystywania technologii do gromadzenia oraz raportowania informacji nt. sprzedaży lub wykorzystywania danych do określenia gdzie skoncentrować swoje wysiłki sprzedażowe. W typowej sytuacji, ostatnie wyniki kwartalne lub niedawny nowy kontrakt mają większy wpływ na strategię sprzedażowaą niż przemyślana analiza, oparta na historycznych trendach i przewidywaniu przeszłości”

Rozwiązania analityczne pomagają wyeliminować przypadkowość z procesu sprzedażowego poprzez umożliwienie organizacjom korzystanie z taktyk opartych na faktach. Wyposażone w dane, zespoły sprzedażowe mogą odkrywać powiązania dotyczące strategicznych klientów, szans sprzedażowych oraz najlepszych praktyk domykania sprzedaży. Dodatkowo, członkowie zespołów sprzedaży oraz ich managerowie mogą uzyskać lepszy wgląd w plany sprzedaży i trafniej przewidywać trendy i zwiększać produktywność.

Organizacje korzystające z Qlik do analizy sprzedaży to m.in.:

Andersen Corporation, największy producent okien i drzwi w północnej Ameryce, który wspólnie z Qlik przebudował swój zespół i swoją strategię sprzedażową. Dzięki pomocy konsultantów Qlik, Andersen szybko opracował pięć aplikacji dostępnych bezpośrednio z poziomu Salesforce.com, dla każdej z ról sprzedażowych -. Przedstawiciele handlowi obecnie rozumieją swoje role, mogą mierzyć wyniki wobec celów z poprzedniego roku oraz mierzyć aktualny postęp niemal w czasie rzeczywistym. Nie tylko efektywność wzrosła o 15%, zespół sprzedażowy jest również na dobrej drodze by osiągnąć założone rezultaty.

Lush Fresh Handmade Cosmetics wybrał QlikView by dostarczyć wszystkim pracownikom – od tych w sklepach po pracowników magazynów – dostęp do analiz pomagających w podejmowaniu trafnych i zyskownych decyzji. 70% pracowników, w tym wszyscy kierownicy i pracownicy sklepów, zyskali uaktualniane co godzinę informacje, dotyczące sprzedaży i stanów magazynowych. Dzięki temu mogą podejmować trafne decyzje dotyczące tego, co należy zamówić do sklepu.