Zaledwie 6 miesięcy wystarczyło, aby aplikacja mobilna ERLI przekroczyła 1 milion pobrań. Co więcej, już blisko 50% sprzedaży na ERLI pochodzi właśnie z kanału mobilnego, co potwierdza, że aplikacja nie tylko zwraca uwagę konsumentów, ale także skutecznie zachęca ich do zakupów na platformie. Od momentu swojego debiutu aplikacja ERLI zdobyła uznanie użytkowników, co znalazło odzwierciedlenie w wysokich ocenach w sklepach Google Play i AppStore, a także nominacji do nagrody Mobile Trends Awards. Jak zapewnia marka to dopiero początek oraz rozwija nowe narzędzia, aby dostarczyć kupującym jeszcze lepsze i najkorzystniejsze cenowo doświadczenia z zakupów online.

M-commerce, czyli handel mobilny, jest już nie tylko ważnym elementem strategii omnichannel w sprzedaży, ale kluczowym czynnikiem dotarcia do współczesnych konsumentów. W dobie, gdy Polacy spędzają średnio 40% czasu w ciągu dnia na swoich smartfonach, zakupy mobilne stają się nieodłączną częścią ich codzienności. Wygoda, szybkość i możliwość kupowania z dowolnego miejsca sprawia, że klienci mogą dokonywać transakcji w sposób natychmiastowy, bez względu na to, czy są w domu, w podróży czy na przerwie w pracy. Co piąty badany Polak używa aplikacji mobilnych sklepów internetowych kilka razy w tygodniu. Platforma ERLI od swojego debiutu trzy lata temu planowała wdrożenie własnej aplikacji zakupowej – ten kamień milowy rozwoju osiągnęła w sierpniu minionego roku, a dzisiaj podsumowuje pierwsze znaczące efekty.

Pierwszy milion w pół roku
Wdrożenie aplikacji mobilnej ERLI stanowiło istotny etap w rozwoju platformy oraz budowania pozycji drugiego największego marketplace’u na polskim rynku. Od samego początku apka przyciągała nowych użytkowników jeszcze niższymi cenami produktów niż te oferowane na stronie internetowej, a także szeroko prowadzonymi działaniami komunikacyjnymi w kanałach własnych. We wrześniu uruchomiono sekcję „NAJtaniej”, w której codziennie dostępne są nowe, najtańsze oferty zakupowe – każda w limitowanych ilościach i o określonym czasie trwania. Podobnie najkorzystniejsze cenowo oferty można było znaleźć w aplikacji w trakcie Black Weeks oraz wyprzedaży noworocznej. To tylko część działań, które sprawiły, że apka ERLI coraz szybciej zyskiwała nowych użytkowników – w ostatnich trzech miesiącach średnio 7 tys. osób dziennie pobierało ją na swoje smartfony. W marcu łączna liczba pobrań aplikacji przekroczyła symboliczny próg 1 miliona pobrań.

– Przekroczenie miliona pobrań to ważny moment i spektakularny wynik na polskim rynku aplikacji zakupowych. Jednak to co najbardziej cieszy nasz zespół to odbiór aplikacji przez użytkowników. Od początku prac nad nią zależało nam na udostępnieniu kupującym narzędzia z intuicyjną nawigacją, bogatą ofertą produktów i najlepszymi cenami. Feedback, jaki otrzymujemy od stale powracających klientów i dynamicznie rosnąca liczba nowych użytkowników, potwierdza, że spełniliśmy ich oczekiwania. Odzwierciedlają to także wysokie oceny użytkowników, 4,9 na 5 gwiazdek w sklepach Google Play oraz AppStore – mówi Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI.

Doceniana za jakość
Użytkownikami aplikacji, podobnie jak strony ERLI.pl są w dużej części smart shopperzy, czyli osoby, które wiedzą czego szukają, mają sprecyzowane oczekiwania co do produktu czy marki, ale aktywnie poszukują okazji na najtańsze zakupy. Za co cenią oni zakupy w aplikacji ERLI? Komentarze użytkowników najczęściej zachwalają jej przejrzystość, niskie ceny oraz szybką i profesjonalną obsługę klienta – to podstawy udanego customer experience, na który od początku stawia platforma ERLI.

Nominacja do prestiżowej nagrody Mobile Trends Awards w kategorii „Commerce” była kolejnym wyróżnieniem dla zespołu ERLI oraz ich partnera AppChance.

„Cieszymy się z owocnej współpracy z zespołem ERLI i z doświadczeń, które dostarczyliśmy użytkownikom aplikacji poprzez stworzone przez nas innowacyjne narzędzie do zakupów mobilnych. Od momentu uruchomienia aplikacji ERLI obserwujemy pozytywny odbiór i wysokie oceny wśród jej użytkowników. Przekroczenie progu miliona pobrań w mniej niż rok od startu jest kolejnym powodem do dumy, a nominacja w konkursie Mobile Trends Awards dodatkowo potwierdziła, że ERLI jest na najlepszej drodze do definiowania przyszłości m-commerce. Z pewnością możemy tutaj mówić w kontekście ERLI o MOBILE FIRST,” – komentuje Przemek Hanicki, CEO AppChance.