Podczas eventów organizowanych w pięciu centrach handlowych zarządzanych przez Apsys, polscy klienci będą mogli po raz pierwszy przetestować wirtualne przymierzalnie. Innowacyjna technologia oparta na systemie rozszerzonej rzeczywistości ułatwi i przyśpieszy podjęcie trafnej decyzji zakupowej. W jednym miejscu klienci będą mogli „przymierzyć” ubrania z najnowszych kolekcji wszystkich sklepów odzieżowych z danego centrum. Akcje organizowane są w Centrum Janki koło Warszawy, CH 3Stawy w Katowicach, CH NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim, CH Platan w Zabrzu oraz CH Pasaż Łódzki.

Specjalnie zaprojektowane stanowiska wyposażone w 52-calowe ekrany oraz zaawansowane technologicznie kamery z czujnikami 3D staną w pasażach centrów handlowych, umożliwiając klientom  „wirtualne przymiarki” ubrań. Tzw. magiczne lustra działają w oparciu o specjalne sensory rozpoznające głębię przestrzeni, dzięki czemu sylwetka osoby korzystającej z przymierzalni jest na bieżąco rejestrowana i analizowana. Następnie na obraz z kamery nakładane są zdjęcia wybranych elementów odzieży, które dopasowują się do sylwetki na ekranie. Ruch postaci jest animowany wraz z poruszaniem się przymierzającego.

Osoby korzystające z wirtualnych przymierzalni w jednym miejscu będą miały dostęp do bazy blisko 1000 artykułów z najnowszych kolekcji wszystkich sklepów odzieżowych z całego centrum handlowego. System pozwala na dowolne konfigurowanie ze sobą elementów garderoby różnych marek i tworzenie indywidualnych zestawów, co zdecydowanie ułatwi i przyśpieszy podjęcie decyzji zakupowej. Klient na bieżąco będzie informowany o marce i cenie „przymierzanych” ubrań. Dużym udogodnieniem będzie możliwość wydrukowania listy zakupów zawierającej informacje ułatwiające dokonanie rzeczywistego zakupu w sklepie, tj. nazwa sklepu i artykułu, numer identyfikacyjny, cena oraz informacja o ew. rabacie.

Wirtualne przymierzalnie umożliwiają również natychmiastowe konsultowanie swoich planów zakupowych ze znajomymi za pośrednictwem maila i portali społecznościowych. Zdjęcie skomponowanej stylizacji będzie można wysłać na dowolny adres mailowy lub opublikować na profilu na facebook.com.