Odpowiednio dobrany zapach może zwiększyć sprzedaż nawet o 15 proc. Właściwy zapach zatrzymuje na dłużej klienta w sklepie – czytamy w poradach sieci Rabat Detal przytoczonych prze portal dlahandlu.pl.

Klient zaczyna utożsamiać zapach obecny w przestrzeni handlowej lub usługowej z konkretną marką i jej atrybutami. 70 proc. decyzji zapada w miejscu zakupu. Amerykańscy naukowcy dowodzą, że wprowadzenie właściwie dopasowanego, często acz nie koniecznie, wyczuwalnego na granicy świadomości aromatu, pozwala osiągnąć 6-proc. wzrost obrotów punktów sprzedaży, 15-proc. wzrost chęci zakupu i 16-proc. wydłużenie czasu pobytu klientów w miejscu sprzedaży.

Najpopularniejsze i najchętniej wykorzystywane zapachy w sklepach to: zapach pieczywa, prawdziwej kawy, pysznych muffinek, apple pie, domowych ciasteczek z cynamonem, zielonej herbata, białej czekolady, pomarańczy z cynamonem, truskawek i melona.