Statystyczny Kowalski już od kilku lat korzysta z zakupów w internecie. Wybiera przeważnie książki, płyty, elektronikę, odzież. Nowak, jego szef, także decyduje się na tańsze zakupy w sieci – do swojego wirtualnego koszyka wkłada zarządzanie kontem na Facebooku, identyfikację wizualną i szkolenie BHP. Do końca czerwca 2013 roku blisko 30 tysięcy Nowaków łącznie zaoszczędziło w ten sposób ponad 2 miliony złotych.
Tak wynika z analizy transakcji klientów biznesowych na platformie oszczędnościowej B2Bdeal.pl. W połowie 2013 roku bilans oszczędności 29 047 kupujących wynosi aż 2 473 772 zł. Co więcej, w „skarbonce” przedsiębiorców znalazły się nie tylko pieniądze, ale także czas, który nie został stracony na poszukiwanie podwykonawcy i zbieranie wycen. Analiza biznesowego koszyka zakupowego na przestrzeni ostatniego półrocza wskazuje że małe i średnie firmy kupują przez internet zarówno usługi niezbędne do funkcjonowania (szkolenia BHP), jak i te pomagające w wypracowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Z danych B2Bdeal.pl wynika, że wśród produktów cieszących się największym zainteresowaniem przedsiębiorców znajdują się usługi z zakresu tworzenia identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, wykorzystania nowych mediów, ale także szkolenia BHP. Klienci platformy oszczędnościowej sięgają także po oferty projektów graficznych – logotypów i wizytówek, usługi copywriterskie oraz oferty prowadzenia kont na portalach społecznościowych.
B2Bdeal.pl jest pierwszą platformą skierowaną do sektora B2B. Powstała ona w 2011 r. i umożliwia nawiązywanie relacji z partnerami, pośrednikami, dostawcami, dystrybutorami, punktami sprzedaży i podmiotami świadczącymi usługi. B2Bdeal, jako platforma oszczędnościowa dla biznesu, oferuje minimum 20 % rabatu na artykuły i usługi biurowe.