Bardzo istotną kwestią z punktu widzenia sklepów i sieci handlowych jest poziom rabatowania. Przyglądając się emocjom konsumentów możemy być bardzo zaskoczeni – przekonują w portalu retainet.pl eksperci z Neurohm.
Badanie gazetek drogeryjnych wykazało, że na poziomie emocjonalnym lepiej działają na konsumentów te niższe rabaty, na poziomie 20-30 proc., niż te po 50 i więcej procent.
– Być może wynika to z większej wiarygodności niższych rabatów. Ważną kwestią w przypadku tworzenia materiałów komunikacyjnych – gazetek, ulotek bądź billboardów – jest również odpowiedni dobór modeli. Okazuje się, że ludzki mózg z łatwością wyłapuje sztuczność, a nadmiernie wyretuszowane modelki nie zachęcają konsumentek do zwiększonych zakupów. To te naturalnie wyglądające twarze powodują, że konsumentki łatwiej się z nimi identyfikują, przez co przekaz jest dla nich bardziej wiarygodny i zachęca do dalszego zapoznania się z ofertą – opowiada Natalia Suska, dyrektor działu analiz w firmie Neurohm.