Baltona planuje debiut na warszawskiej giełdzie w pierwszym kwartale 2013 r. Firma chce w kolejnych latach rozwijać sieć sprzedaży na rynku krajowym i za granicą, również poprzez akwizycje, oraz wejść w nowe obszary działalności m.in. sprzedaż na pokładach samolotów – podała spółka w prospekcie emisyjnym.

Spółka poinformowała w prospekcie, że chce aktywnie uczestniczyć w przetargach na powierzchnie handlowe w nowych terminalach lotniczych oraz pozyskiwać dodatkowe powierzchnie handlowe w portach lotniczych, w których jest obecna. Grupa planuje ponadto zwiększenie swojej obecności za granicą, poprzez akwizycje lokalnych i regionalnych operatorów sklepów wolnocłowych.

W ramach powiększania sieci Baltona planuje otwarcie na początku 2013 r. nowego sklepu we Lwowie oraz kolejnego punktu na lotnisku w Gdańsku. Na te dwie inwestycje spółka przeznaczy około 2,4 mln zł. W przyszłym roku grupa chce też rozpocząć rozbudowę sklepu na lotnisku w Montpellier we Francji, na co chce wydać ok. 1,6 mln zł.

PHZ Baltona jest największym operatorem sklepów wolnocłowych w Polsce. Grupa posiada 34 placówki w 11 lokalizacjach w Polsce oraz we Francji, Rumunii i na Ukrainie, w tym 32 placówki w portach lotniczych tych krajów oraz sklep przygraniczny. Baltona jest obecna na 7 z 13 lotnisk w Polsce.