Z programów wspierających floty w ramach usługi FleetFirst Goodyeara korzysta już ponad 200 tys. pojazdów ciężarowych w ponad 20 krajach Europy. Dzięki temu nowoczesnemu narzędziu operatorzy flot mogą ograniczać do minimum przestoje i minimalizować ogólne koszty funkcjonowania floty.
Jak wynika z informacji wiodącej organizacji transportowej Road Haulage Association, 30% kosztów operacyjnych typowego pojazdu pochłania paliwo i smary, 12% administracja i zarządzanie, 11% naprawy i konserwacje, a 3% same opony, co łącznie daje 56%. Oprócz bezpośredniego kosztu zakupu, opony wpływają również istotnie na zużycie paliwa, część kosztów związanych z naprawami i konserwacją, a nawet na koszty administracyjne związane z obsługą dokumentacji papierowej. Program FleetFirst obniża koszty i nakład pracy we wszystkich tych obszarach.
Goodyear FleetFirst to najwyższej jakości opony i serwis, a także całodobowa pomoc drogowa. Oferta Goodyeara, która obejmuje cały okres żywotności opony, pomaga zwiększać efektywność paliwową, wydłuża żywotność opon, a także skraca przestoje, dzięki skutecznym zabiegom utrzymującym opony w dobrym stanie oraz szybkiej pomocy na drodze. Ponadto usługi zarządzania ogumieniem gwarantują flotom pewność cen i spokój oraz ograniczają nakład pracy administracyjnej. Opony i ich serwis mogą stanowić nawet 56% całkowitych kosztów utrzymania pojazdu, dlatego tak ważny jest właściwy wybór i utrzymanie opon.
Program Goodyear FleetFirst obejmuje trzy obszary: produkty, usługi i rozwiązania. Produkty Goodyear FleetFirst to szeroki asortyment nowych opon Goodyear, a także produkty bieżnikowane TreadMax i NextTread. Usługi realizowane są przez ogólnoeuropejską sieć 2000 serwisów TruckForce wspieranych przez międzynarodową sieć pomocy drogowej ServiceLine 24h. W skład rozwiązań Goodyeara wchodzą FleetOnlineSolutions, internetowy program do zarządzania flotą, oraz FleetOnlineSolutions Mobile – najnowszy element programu utrzymania opon.