Zintegrowane systemy iPresso i RTB Tracker zostaną wykorzystane przy wdrożeniu technologii Beacon i Proximity Marketing, czyli rozwoju multichannel w Riccardo – sieci sklepów z markową odzieżą i obuwiem. iPresso Enterprise umożliwi m.in. pozyskiwanie nowych kontaktów oraz proces Lead Nurturing, a w połączeniu z RTB Tracker, podążanie za potencjalnym klientem z indywidualnie dopasowaną reklamą.

Wdrażane rozwiązania będą wspierały sklepy zarządzane przez Riccardo zarówno w trybie on-line, jak i off-line i mają na celu zintensyfikowanie sprzedaży mobilnej oraz komunikacji z klientem w tych kanałach.

Rozwiązania Marketing Automation oraz programmatic buying zostaną uzupełnione o Proximity Marketing, który polega na bezprzewodowej dystrybucji elektronicznych treści promocyjnych, takich jak kupony zniżkowe, pliki audio i video, opisy produktów i inne materiały reklamowe. Informacje te przekazywane są na urządzenia mobilne – smartfony czy tablety – znajdujące się w danej lokalizacji.

Istotnym czynnikiem digitalizacji działań będzie pozyskiwanie nowych leadów (kontaktów) oraz proces lead nurturingu. Działania te, wspierane przez zintegrowany z iPresso Enterprise system programmatic buying RTB Tracker, umożliwią indywidualne dopasowanie reklam w Internecie i komunikację nie tylko na własnych stronach internetowych, ale wszędzie tam, gdzie będzie poruszać się potencjalny klient.

– Niezwykle cieszymy się na tę współpracę. Zastosowane zostanie najnowocześniejsze połączenie Proximity Marketing i technologii Beacon, z wykorzystaniem aplikacji mobilnej Riccardo. Oznacza to, że wchodząc do sklepów klient będzie mógł od razu otrzymać na smartfonie powiadomienie o tym gdzie znajdzie produkt, którym interesował się wcześniej w Internecie, jego opis czy indywidualną ofertę. A to wszystko na podstawie obserwacji wcześniejszych zakupów i preferencji, prowadzonych przez nasze systemy  automatyzacji marketingu, w tym lead nurturing – wyjaśnia Michał Wojciechowski, CEO w iPresso.pl

– Platforma oparta o Beacony daje naszym punktom sprzedaży bezpośrednią możliwość łączenia się z naszymi klientami w sposób ekscytujący i angażujący. Ten nowy zestaw możliwości pozwoli nam na interakcję z naszymi użytkownikami w czasie rzeczywistym. Będziemy mogli przekazać istotne treści oferty w sposób spersonalizowany w 3 kanałach: offline, online i kanale mobilnym – mówi Grzegorz Trzeciak z Riccardo.pl

Digitalizacja działań i pierwsze pilotażowe wdrożenie zintegrowanych platform marketing automation  oraz programmatic buying prowadzone jest aktualnie w salonie Riccardo we wrocławskiej Galerii Renoma. Obecnie trwają testy wewnętrzne tej nowatorskiej technologii.