Polski Standard Płatności wraz z firmą MERA-SYSTEMY rozpoczął proces wdrażania BLIKA w biletomatach komunikacji miejskiej. Jako pierwsi za bilety BLIKIEM będą mogli zapłacić mieszkańcy Łodzi. Operatorem płatności jest firma eCard.

Odtego dnia na urządzeniach będą pojawiać się specjalne naklejki, informujące pasażerów o nowej funkcjonalności oraz specjalne komunikaty na ekranach.

MERA-SYSTEMY to pierwszy partner Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA, w oferowaniu zupełnie nowej funkcjonalności BLIKA. Firma jest producentem i projektantem automatycznych systemów poboru opłat za usługi i produkty. Nowe rozwiązanie zostało oficjalnie zaprezentowane podczas 11. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku we wrześniu 2015 roku. Jest bardzo proste: musimy mieć zainstalowaną aplikację mobilną banku – uczestnika BLIKA. System generuje nam kod, który wpisujemy na ekranie biletomatu. Transakcję potwierdzamy na swoim smartfonie. Kod ważny jedynie 2 minuty gwarantuje nam pełne bezpieczeństwo.

Z systemu płatności mobilnych BLIK może korzystać obecnie ponad 2 miliony użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym 2015 roku dokonano nim ponad 3,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 148 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych,   kawiarniach i lokalach usługowych oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. Ale BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z około 14,8 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet, Planet Cash oraz PayTel) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).