Każdy użytkownik systemu płatności mobilnych BLIK może teraz w 10 sekund kupić smartfonem bilet w KOLEO. To nowa wirtualna platforma, umożliwiająca pasażerom wygodne planowanie podróży.

KOLEO jest działającą od kilku miesięcy nowatorską technologią, stworzoną przez miłośników kolei, będącą połączeniem aktualizowanego 24 godziny na dobę rozkładu jazdy PKP, bazy informacji o cenach biletów i promocjach oraz internetowej kasy kolejowej. Unikalną przewagą tego rozwiązania jest to, że pasażerowie mogą kupić jeden bilet w jednym miejscu bez względu na liczbę przesiadek i przewoźników, co do tej pory było niemożliwe. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość płatności BLIKIEM, umieszczonym bezpośrednio na stronie podsumowania podróży.

Jak kupić bilet kolejowy BLIKIEM? Wystarczy odnaleźć BLIK w aplikacji mobilnej naszego banku, znaleźć swoje połączenie w KOLEO (https://koleo.pl/), a podczas płatności wybrać BLIK, gdzie wprowadzamy jednorazowy, 6-cyfrowy kod. Transakcję potwierdzamy w telefonie. Bez dodatkowych przekierowań na stronę banku kupujemy bilet, co zajmie nam najwyżej 10 sekund.

W tej chwili w KOLEO można kupić bilety na pociągi Regio i interRegio spółki Przewozy Regionalne, która przewozi prawie 30 proc. wszystkich pasażerów w Polsce, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz Kolei Małopolskich. Już wkrótce w KOLEO będą dostępne bilety trzech kolejnych przewoźników: Arriva RP, Kolei Wielkopolskich i SKPL. Do końca roku w KOLEO będą wszyscy pasażerscy przewoźnicy kolejowi w Polsce.