Chrome Mobile z największym wzrostem. Firefox nadal na pierwszym miejscu.

Internauci, którzy surfują po sieci za pomocą komputerów stacjonarnych nadal najbardziej cenią sobie Firefoxe’a. W grudniu 2013 roku z tej przeglądarki pochodziło 39 proc. ruchu internetowego w Polsce. Na drugim miejscu, tak jak przed rokiem, uplasował się Google Chrome (30 proc. udziału w ruchu internetowym), a na trzecim Internet Explorer (15 proc.). W porównaniu do danych sprzed roku największym wzrostem może pochwalić się przeglądarka firmy Google. Jej udział w ruchu internetowym wzrósł o ponad jedną dziesiątą (wzrost z 26 proc. do 30 proc.). Natomiast największy spadek, o jedną szóstą, zanotowała przeglądarka Microsoftu (spadek z 18 proc. do 15 proc.).

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach www (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.