Każdy właściciel sklepu czy supermarketu chciałby wiedzieć, ile osób znajduje się w nim aktualnie i jakie stoisko jest najbardziej oblegane, co może sugerować, iż znajdujące się tam towary cieszą się największym wzięciem. Takie rozwiązanie oferuje Fortinet.
Bezprzewodowe urządzenie FortiGate odczytuje adresy MAC towarzyszące każdemu znajdującemu się w otoczeniu smartfonowi, o ile oczywiście ten jest włączony. Specjalne oprogramowanie przetwarza wtedy dostarczone mu przez bramkę dane i buduje mapę, na której widać smartfony i można ewentualnie sprawdzać, w jakim kierunku dany smartfon (a więc jego użytkownik) przemieszcza się.
Jeśli sklep oferuje klientom dostęp do znajdującego się w nim punktu dostępowego Wi-Fi, a klient zaloguje się do niego za pośrednictwem witryny Facebook, wtedy administrator sklepu może wysłać do takiego klienta e-mail, informujący go np. o aktualnych promocjach czy nowościach.
Urządzenie FortiGate (zaprojektowane przez Fortinet we współpracy z firmą Kiana Analytic) oferujące taką możliwość wspiera też inne funkcjonalności (zapora, Intrusion-Prevention System, VPN, obrona przed wirusami czy filtrowanie).
Nic nowego. Urządzenia Meraki oferują to od długiego czasu.
Platforma analityczna RetailNext też to ponadto dzięki analizie wideo potrafi dużo więcej a dodatkowo można ją zintegrować z innymi systemami np. POS czy WFM.