Visa ogłosiła wprowadzenie identyfikacji sensorycznej marki, która powstała w wyniku nawiązania kilkunastu partnerstw w 25 krajach. Pozwoli ona, by doświadczeniu płatniczemu z Visa towarzyszyły wrażenia dźwiękowe i dotykowe oraz animacja. W cyfrowym świecie coraz bardziej wypełnionym komendami głosowymi, urządzeniami podłączonymi do sieci i samoobsługowymi punktami sprzedaży, identyfikacja sensoryczna Visa pozwoli nie tylko wzbogacić doświadczenia konsumenta, ale również zbudować zaufanie i stworzyć poczucie bezpieczeństwa, które tradycyjnie jest kojarzone z marką Visa.

Visa jest pierwszą dużą organizacją płatniczą, która postawiła na identyfikację multisensoryczną. Po długotrwałym procesie twórczym oraz selekcji przeprowadzonej w ramach grup fokusowych i rund eliminacyjnych Visa ostatecznie wybrała „energetyczny” i „optymistyczny” dźwięk, wzbogacony o animację oraz wibrację. Aby rozpowszechnić stworzoną identyfikację, Visa nawiązała współpracę z wieloma partnerami na całym świecie. W ten sposób zapewniła większej liczbie konsumentów poczucie pewności w trakcie dokonywania płatności.
Wprowadzenie przez Visa rozwiązań z obszaru brandingu sensorycznego zbiega się w czasie z coraz powszechniejszym wykorzystaniem Internetu Rzeczy oraz coraz większymi wymaganiami konsumentów.

Partnerami wykorzystującymi nowe rozwiązania są między innymi:

• Aplikacje mobilne:
◦ Aplikacja handlowa Carousell w Singapurze
◦ Aplikacja płatnicza Monyx Wallet stworzona przez Nayax
◦ 11 mobilnych aplikacji portfelowych stworzonych przez wydawców w regionie Ameryki Łacińskiej

• Największe areny sportowe:
◦ Stadiony we Francji podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet
◦ Stadion Oracle Park, siedziba San Francisco Giants

• Firmy technologiczne i sprzedawcy detalicznymi:
◦ Dostawcy terminali dla punktów sprzedaży, którzy dostarczają technologie bezpośrednio do detalistów, w tym Aurus, Equinox Payments (Ameryka Północna), Pax (Ameryka Północna i Azja), Poynt (San Francisco), IBA (Rosja), VisaNet (Urugwaj)
◦ Platforma przetwarzająca płatności TSYS Genius
◦ First Data w Singapurze
◦ Xpress-pay, wiodący dostawca elastycznego rozwiązania w obszarze elektronicznych płatności dla małych i średnich przedsiębiorstw
◦ Payscout, globalny dostawca usług z zakresu przetwarzania płatności oferujący platformę umożliwiającą transakcje w rzeczywistości wirtualnej
◦ Ziosk, rozwiązanie wykorzystujące ekran dotykowy do składania zamówień i płatności przy stoliku, wprowadzone w takich restauracjach jak Olive Garden, Yard House, Chili’s, Red Robin, Outback i TGI Friday’s

– W miarę jak konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia odnośnie tego, gdzie i jak płacą, szeroko rozumiane płatności muszą ewoluować w taki sposób, by zaufanie od samego początku było wbudowane w doświadczenie konsumenta – powiedziała Lynne Biggar, Chief Marketing and Communications Officer w Visa. – Wzbogacenie doświadczania naszej marki o nowe wymiary, pozwalające konsumentom zobaczyć, usłyszeć i poczuć płatności z Visa, staje się niezbędne w czasach, gdy fizyczne punkty sprzedaży zaczynają ustępować płatnościom w środowiskach cyfrowych. Identyfikacja sensoryczna jest dla nas sposobem na to, by pokazać, że każdej transakcji Visa towarzyszą szybkość, bezpieczeństwo, niezawodność i zaufanie – dodaje.
Aby zmierzyć wpływ brandingu sensorycznego na doświadczenie konsumenckie, w ostatnim czasie zrealizowano badanie wśród detalistów z rejonu zatoki San Francisco1, którzy korzystają z terminali POYNT. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w sklepach, konsumenci, którzy doświadczyli brandingu sensorycznego, o 12% częściej uznawali, że sprzedawca dba o ich bezpieczeństwo. Ponadto, w porównaniu do badanych, którzy nie doświadczyli tego rodzaju rozwiązań w punkcie sprzedaży, pozytywne postrzeganie marki wzrosło o 14%, a logo Visa było przez nich częściej rozpoznawane.

Reakcja i wsparcie partnerów dla brandingu sensorycznego
– Kiedy pierwszy raz zetknąłem się z brandingiem sensorycznym Visa, pomyślałem sobie: wow, wreszcie ktoś zrobił to, jak należy – powiedział Osama Bedier, założyciel i CEO POYNT. – Te wizualne i dźwiękowe wrażenia towarzyszące płatności będą w przyszłości niezmiernie ważną częścią doświadczenia konsumenta – dodaje.
– TSYS postrzega zmieniające się doświadczenie płatnicze konsumenta w punkcie sprzedaży jako ciągłą interakcję między klientem a sprzedawcą. Identyfikacja sensoryczna marki jest znakomitym przykładem tego, w jaki sposób można sprawić, że konsument nabierze jeszcze większej pewności, że jego płatność była bezpieczna – powiedział Jim Egbert, Senior Vice President of Business Development and Strategic Partnerships w TSYS. – Doświadczenie klienta staje się w ten sposób płynne i bezpieczne – dodaje.
– Bardzo się cieszymy mogąc uczestniczyć w innowacyjnej inicjatywie Visa, która buduje zaufanie, wzmacnia jej markę i podnosi jakość doświadczenia płatniczego konsumenta – powiedział Bohdan Myroniw, Vice President of Strategic Alliances w Equinox Payments. – To rozwiązanie jest proste i intuicyjne, zarówno dla młodych, jak i starszych. Jest też zwyczajnie fajne – dodaje.