Coraz więcej zakupów robimy w internecie. W ostatnim roku błyskawiczną karierę robiły sklepy odzieżowe i obuwnicze online. CCC i Reserved łącznie e-sprzedają już ponad 100 mln zł. I to miesięcznie – podaje money.pl.
Kiedyś książki i sprzęt RTV, a teraz ubrania i buty są hitem sieci. 299 zł miesięcznie na buty i 224 zł na odzież – tyle wydaje już przeciętny polski internauta według najnowszego badania Gemius. Na książki i RTV wydatki nie przekraczają 100 zł co miesiąc.
Najbardziej aktywne w zakupach odzieży są osoby młodsze w przedziale wiekowym 25-34, które wydają 393 zł miesięcznie. Obuwie kupują nieco starsi, w wieku 35-49 lat, płacąc co miesiąc 346 zł.
Wśród liderów rozpoznawalności stron w przypadku odzieży są w kolejności: Allegro, Zalando, Bonprix, H&M, Olx, Domodi, Reserved, Cropp, Zara, i AliExpress. Jednak twarde dane pokazują, że o dziwo nie rozpoznawalność się liczy najbardziej.
Eobuwie.pl, należący do CCC, ma znajomość spontaniczną na poziomie 2 proc. badanych, a Reserved 4 proc., ale proporcje przychodów ze sprzedaży są odwrotne. Eobuwie.pl miał w ub. roku 607 mln zł przychodów, podczas gdy sklepy internetowe właściciela Reserved (LPP) – 361 mln zł. W obu przypadkach tempo rozwoju wynosiło około 110 proc. rok do roku.
W ostatnich czterech kwartałach LPP jednak już wyprzedza dynamiką CCC.