Połowa wakacji już za nami. Sierpień to miesiąc, kiedy większość osób jest już po urlopie i zaczyna pomału myśleć o powrocie do codziennej rutyny. Już za kilka tygodni zaczną się przygotowania do powrotu do szkoły, niezależnie od tego jak będzie ona wyglądać.
Popularny czas „back to school” to dla wielu firm okres wytężonej pracy. Rodzice, a także sami nastolatkowie, poszukują nowych ubrań, butów, plecaków, zeszytów oraz elektroniki. Wszystko po to, by jak najlepiej przygotować się do pierwszego dzwonka w szkole. Czy w tym roku 1-go września uczniowie wrócą do szkolnych ławek? Na to pytanie niestety teraz nikt nie umie odpowiedzieć, ale jak pokazały ostatnie miesiące nauka zdalna jest możliwa, wystarczy dobrze się do niej przygotować.
Dla branży retail sierpień jest szczególnym miesiącem. To wtedy ruszają największe wyprzedaże, z których Polacy chętnie korzystają. Jak wynika z raportu KPMG „Zakupy Polaków na wyprzedażach” aż 62% z nas czeka na promocje cenowe. Duży ruch w sklepach jest także spowodowany przez „back to school”. Jak wynika z danych Komputronik, jednego z czołowych dystrybutorów elektroniki w kraju, przychody w trzecim kwartale 2019 wzrosły w porównaniu do drugiego kwartału 2019 aż o 12,06%.
– Dla naszej branży lipiec to jeden z najsłabszych miesięcy w roku. Większość z nas jest na wakacjach i nie myśli o zakupach elektroniki. Dlatego zawsze przygotowujemy się na akcję „back to school”, kiedy rzeczywiście sprzedaż mocno rośnie. Taki trend utrzymuje się aż do jesieni. W zeszłym roku wzrosty sprzedaży odnotowaliśmy zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w sklepie internetowym, gdzie liczba klientów wzrosła o blisko 7% w porównaniu kwartał do kwartału. Jestem przekonana, że w tym roku również ta tendencja utrzyma się. Na pewno duża część naszych klientów będzie poszukiwać sprzętu do nauki i pracy zdalnej, by już teraz przygotować się na ewentualne obostrzenia – komentuje Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik.
Na podstawie analizy własnych danych Komputronik przygotował listę najchętniej kupowanych produktów podczas ubiegłorocznego powrotu do szkoły. W czołówce znalazły się:
• Komputery i komponenty
• Laptopy
• Aplikacje biurowe – MS Office 365
• Drukarki i akcesoria do druku
• Routery
• Smartfony
• Akcesoria do sprzątania
Co ciekawe, podobne sprzęty były również najchętniej kupowane w kwietniu i maju br., podczas lockdown’u.
– Dostrzegamy mocne podobieństwo koszyków zakupowych podczas pandemii i tzw. BTS. Wyraźnie widać, że klienci poszukują przede wszystkim sprzętu do pracy i nauki, w tym tej zdalnej. Myślę, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą być gotowi na każdą ewentualność. Już w połowie sierpnia wystartujemy z nową kampanią, w której klienci znajdą najpotrzebniejsze urządzenia i rozwiązania do nauki, a także będą mogli odebrać vouchery na kolejne zakupy – dodaje Karolina Pietz-Drapińska
Z okazji akcji „back to school” klienci Komputronik będą mogli skorzystać również z darmowych poradników, z których dowiedzą się m.in. jaki sprzęt jest najlepszy do nauki, jak przygotować dziecko do szkoły, czy jaki sprzęt wybrać do nauki zdalnej, a także usług dodatkowych takich jak zakupy na raty, konfiguracja i personalizacja sprzętu, wydłużona gwarancja beztroski oraz serwis sprzętu.