Niemiecka firma ComplIT Solutions Gmbh wchodzi na polski rynek z oprogramowaniem klasy Business Intelligence: „reporting plus”. Tym, co odróżnia to oprogramowanie od innych rozwiązań dostępnych na rynku jest prostota i szybkość wdrożenia oraz niskie koszty zakupu i utrzymania.
Reporting plus jest rozwiązaniem umożliwiającym tworzenie wielowymiarowych analiz i raportów nt sytuacji w wybranych obszarach funkcjonowania firmy: np. sprzedaży, kosztów, rynkowych trendów i wielu innych. Zakres zastosowań nie ma żadnych ograniczeń i podobnie wygląda sytuacja gdy mówimy o źródłach danych, na których pracują użytkownicy reporting plus. Oprogramowanie oferowane przez ComplIT Solutions może być zintegrowane z dowolnym systemem klasy ERP, CRM, BPM czy dowolnymi bazami danych. Nie ma znaczenia czy przedsiębiorstwo używa oprogramowania takich firm jak: SAP AG, Oracle, Microsoft, IFS, SAGE czy jakiegokolwiek innego producenta systemów ERP.
Kolejnym wyróżnikiem działającym dla reporting plus na plus jest brak konieczności inwestowania w dodatkowy sprzęt i oprogramowanie (hurtownie danych, serwery oprogramowanie bazodanowe, itp.), w którym przechowywane będą dane pochodzące ze źródłowych systemów transakcyjnych (np. ERP, CRM, billing, systemy bankowe, itp.). Reporting plus może pracować w trybie on-line i korzysta z technologii In-Memory. Wszystkie dane są pobierane bezpośrednio z systemów źródłowych i przetwarzane w pamięci operacyjnej komputera na którym zainstalowano reporting plus. Jeśli chodzi o sposób pracy z reporting plus to użytkownicy mogą używać go jako „wtyczkę” rozszerzającą funkcjonalność już używanych systemów, bądź jako odrębną aplikację.
Prezentacja danych może przybrać formę raportów i zestawień tabelarycznych bądź wykresów. Dodatkowo, użytkownicy mogą posługiwać się tzw. kostkami wielowymiarowymi, w których w prosty sposób można dowolnie modyfikować rodzaje i zakresy danych źródłowych. Reporting plus wyposażono w funkcję „Drill Down” dzięki czemu możliwe jest sprawdzenie każdej informacji składowej wpływającej na ostateczny wynik danej pozycji w raporcie.
W warstwie prezentacyjnej reporting plus, można oczywiście dostosować do specyfiki systemu źródłowego lub systemu identyfikacji wizualnej firmy użytkownika. Reporting plus to także możliwość generowania raportów i zestawień w popularnych formatach: PDF oraz XLS. Dzięki temu zakres odbiorców takich dokumentów może być znacznie szerszy, co ma znaczenie dla kosztów zakupu licencji.
Reporting plus może być stosowany zarówno przez duże przedsiębiorstwa jak i małe firmy, które z różnych powodów nie korzystają z zaawansowanych systemów Business Intelligence. Głównymi użytkownikami są analitycy i menedżerowie zainteresowani szybkim dostępem do bieżących informacji o sytuacji w ich pionie odpowiedzialności. Raporty i analizy przygotowane za pośrednictwem reporting plus mogą dotyczyć dowolnych wskaźników ekonomicznych czy efektywnościowych. W praktyce, reporting plus trafia więc do zarządów firm i kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za finanse, sprzedaż czy zakupy.
W pełni funkcjonalna wersja systemu przez 30 dni dostępna jest za darmo. Po tym okresie użytkownik który zdecyduje się na dalsze użytkowanie rozwiązania musi się liczyć z opłatą w wysokości 980 Euro +VAT za jednostanowiskową licencję. Roczna licencja utrzymania (tzw. Maintenance) wynosi 184 Euro+Vat.
W niedalekiej przyszłości pojawią się też gotowe szablony raportów i zestawień, które będzie można wykorzystać w pracy z reporting plus. Ponadto, nabywcy systemu reporting plus będą mogli tworzyć własne szablony i sprzedawać je innym użytkownikom tego rozwiązania. W Polsce, całość prac związanych z obsługą klientów i wsparciem technicznym będzie realizować partner ComplIT Solutions GmbH: firma DomData AG z Poznania.