Sieć Carrefour wprowadza na rodzimym rynku technologię blockchain, która umożliwia konsumentom śledzenie produktu „od pola do stołu” – informuje dlahandlu.pl.

Technologia jest wykorzystywana obecnie dla linii kurczaków Carrefour Quality Line Auvergne. Wkrótce ma zostać wprowadzona dla kolejnych ośmiu produktów zwierzęcych i roślinnych, takich jak: jajka, ser, mleko, pomarańcze, pomidory, łosoś i mielona wołowina.

Etykieta każdego produktu będzie zawierała kod QR, który konsumenci będą mogli skanować za pomocą smartfonów. Otrzymają w ten sposób informację o produkcie i drodze, którą przeszedł – od miejsca, w którym był hodowany aż do momentu umieszczenia go na półce. Na przykład dla kurczaka Auvergne z linii Carrefour Quality Line, konsumenci będą mogli dowiedzieć się, gdzie i jak każde zwierzę było hodowane, poznać nazwisko rolnika, jakie pasze były używane (bez względu na to, czy były one karmione zbożami francuskimi i soją, czy produktami wolnymi od GMO itp.), jakie terapie zastosowano, a także wszelkie oznaczenia dotyczące jakości, miejsca uboju itp.