Castoramie, dzięki nawiązaniu współpracy z twórcami 5 Sposobów na…, udało się spowodować najszybszy rozwój kanału marki w segmencie Do It Yourself na YouTube. W ciągu niecałego roku opublikowano 187 filmów o majsterkowaniu, a liczba subskrypcji kanału przekroczyła 150 tysięcy. Poprowadzenie komunikacji w serwisie pozwoliło na dotarcie do blisko 9 milionów potencjalnych klientów.

Castorama, market z materiałami budowlanymi poszukiwał najlepszego sposobu na dotarcie do swoich klientów i pokazanie im użytecznego zastosowania oferowanych produktów. Firma nawiązała współpracę z twórcami kanału o majsterkowaniu na YouTube – 5 Sposobów na…. Jego twórcy Klamer, Arczi, Abi, Primosz oraz Sztaba 8 lat temu stworzyli pierwszy w Polsce kanał o tematyce DYI, który ma dzisiaj ponad 1,5 miliona subskrypcji oraz ponad 242 miliony wyświetleń. Firma nie narzucała YouTuberom żadnych scenariuszy i postawiła na kreatywność samych autorów, dzięki czemu widzowie spotkali się z autentycznymi postaciami i chętnie zapoznawali się z poradami zamieszczanymi w filmach. O sukcesie tak poprowadzonej komunikacji świadczą liczby: pierwsze 10 miesięcy działania kanału wygenerowało 84 miliony minut obejrzeń, co łącznie daje 92 lata i 65 dni spędzonych na interakcji z kanałem oraz prezentowaną marką.

Castorama, korzystając także z doświadczenia twórców, na bieżąco monitorowała statystyki kanału za pomocą szeregu narzędzi, które YouTube oferuje partnerom. Jednym z nich jest YouTube Analytics, umożliwiający generowanie raportów na temat m.in. łącznego czasu oglądania, liczby wyświetleń, wideo obejrzanych w całości, zaangażowania użytkowników, ich danych demograficznych, jak i źródeł, z których trafiają do poszczególnych filmów.

– Sukces współpracy Castoramy i 5 Sposobów na… wynika głównie z tego, że firma zdecydowała się mówić ustami twórców, którzy mają już bardzo długi staż na YouTube oraz są profesjonalistami w swojej kategorii. Warto zwrócić uwagę, że nie były to przekazy jednostronne, ponieważ wybrana platforma komunikacji pozwoliła na zbudowanie dialogu pomiędzy marką a klientami. Castorama zyskała możliwość analizowania komentarzy zamieszczanych pod wideo, których w ciągu 10 miesięcy trwania projektu pojawiło się aż 14,5 tysiąca. Filmy spotkały się również z wyjątkowo ciepłym przyjęciem widzów, gdyż otrzymały aż 272 tysiące polubień – mówi Dawid Papież, retail industry manager w Google.