Bankomaty i wpłatomaty przejęły obsługę większości transakcji gotówkowych. Dziś dzięki urządzeniu Interactive Teller firmy NCR wizja całkowicie samoobsługowego oddziału bankowego staje się realna. „Zdalny kasjer” jest urządzeniem samoobsługowym, zdolnym do automatycznego przyjmowania i wydawania gotówki na polecenie kasjera, w zdalny sposób obsługującego danego klienta. Interactive Teller o rozwiązanie, w którym to pracownik banku – znajdujący się w wyznaczonym, centralnym miejscu, np. w tzw. video call center – posiada pełną kontrolę nad zasobami urządzenia samoobsługowego, czyli jego funkcjonalnością i zasobami gotówkowymi. Klient nawiązuje zdalny kontakt – poprzez wideo-konferencję za pomocą ekranu, kamery i słuchawki urządzenia – ze „zdalnym dysponentem”.
W taki sposób klient staje przed pracownikiem banku, znajdującym się być może dziesiątki kilometrów dalej, i rozmawia z nim tak, jak w oddziale banku. Podobnie jak w oddziale może zlecić operacje gotówkowe, płatności, przelewy i inne dyspozycje, a „zdalny kasjer” je wykona.
Urządzenie – wyglądające jak bankomat czy wpłatomat – może zostać zainstalowane w centrum handlowym, przybliżając w ten sposób oddział do klienta. Można sobie wyobrazić sytuację, że to nie klient poszukuje oddziału, ale oddział niejako pojawia się obok klienta, gdy tylko klient go potrzebuje.