Chata Polska to sieć sklepów ogólnospożywczych działająca głównie w województwie wielkopolskim. W sierpniu br. marka przeprowadziła kampanię reklamową z wykorzystaniem platformy marketingowej Cluify, która pozwala wybierać odbiorców reklamy online na podstawie miejsc, jakie odwiedzają offline. W ten sposób sklep może wysłać reklamę swojej oferty do klientów dowolnego punktu stacjonarnego o podobnym profilu działalności lub osób pojawiających się w jego okolicy.
Celem kampanii Chaty Polskiej było zachęcenie do zakupów w sklepie osoby, które odwiedzają okolicę – potencjalnych klientów punktu stacjonarnego. Poprzez wykorzystanie platformy internetowej Cluify, marka precyzyjnie określiła grupę odbiorców reklamy – osoby odwiedzające pobliską aptekę, pocztę i inne okoliczne punkty. W tym celu wykorzystane zostało lokalizowanie użytkowników w oparciu o kryterium geograficzne oferowane przez platformę.
Kampania została zrealizowana w sieci reklamowej Google i na Facebooku. Precyzyjny wybór odbiorców pozwolił na dotarcie do osób najbardziej zainteresowanych ofertą, co znacznie obniżyło koszty reklamy. W kreacji uwzględniona została aktualna oferta sklepu.
– Nasze rozwiązanie oferuje możliwość określenia poziomu konwersji offline, wskaźnika szczególnie cennego z perspektywy klienta. To dzięki niemu wiadomo, ilu odbiorców reklamy odwiedziło sklep. – mówi Aleksandra Klimek, Campaign Manager w Cluify. – Wyniki przeprowadzonej kampanii były pod tym względem bardzo pozytywne. 6% wszystkich odbiorców reklamy pojawiło się fizycznie w sklepie, a 55% wszystkich wizyt w sklepie w czasie trwania kampanii stanowili odbiorcy reklamy. – dodaje.
W wyniku kampanii w sklepie odnotowano 130% wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do analogicznego okresu przed startem kampanii. Zmierzono również udział nowych konsumentów w sklepie do powracających. W analizowanym okresie (czas trwania kampanii +30 dni po) 80% wszystkich wizyt stanowiły wizyty nowych klientów.
Cluify to platforma online umożliwiająca dotarcie z reklamą internetową do potencjalnych klientów wybranych w oparciu o miejsca odwiedzane w świecie rzeczywistym (tzw. geotargetowanie). Wśród dotychczasowych klientów marki znajduje się m.in. Chata Polska, Decathlon Targówek, Jack Wolfskin i Budvar. Cluify jest częścią Grupy Datarino, jednego z największych podmiotów w Polsce oferujących usługi i rozwiązania z zakresu Big Data. W czerwcu 2017 roku Grupa Datarino pozyskała 6 mln zł dofinansowania od funduszu Luma Ventures, m.in. na dalszy rozwój i ekspansję międzynarodową platformy Cluify.