Checkpoint Systems, światowy lider rynku rozwiązań z zakresu ograniczania strat i zabezpieczania towarów, otwiera w Polsce nowy oddział. Ma on wspierać duże ambicje rozwoju grupy w Europie Centralnej i Wschodniej.
Dotychczas firma oferowała swoje produkty i usługi poprzez sieć lokalnych dystrybutorów. Nowy oddział, zajmujący się sprzedażą bezpośrednią, to pierwszy krok w realizacji zmienionych planów międzynarodowej obecności marki.
Polska gospodarka osiąga lepsze wskaźniki, niż się tego spodziewano – produkt krajowy brutto zanotował wzrost o 4,6% (przy prognozie na poziomie 3,2%), co stanowi wynik niemal dwukrotnie większy, niż średnia w Unii Europejskiej. Sukces ten powiązany jest m.in. ze stale zwiększającą się konsumpcją (wzorst o 4,8% w 2017 roku) w 13,5 milionach gospodarstw domowych.
Polski handel w liczbach:
• w 2016 roku w Polsce istniało 471 centrów i parków handlowych,
• w 2016 roku w Polsce działało ponad 23 000 sklepów online,
• 54% polskich internautów (czyli około 15 milionów klientów) zrobiło zakupy w Internecie.
Wskaźniki te mają bezpośrednie przełożenie na rynek. Ceny w centrach handlowych i w sklepach online są ze sobą powiązane i wpływają na nawyki konsumentów, którzy szybko adaptują nowe metody sprzedaży i konsumpcji, takie jak sprzedaż wieloma kanałami (cross- i omnichannel) czy możliwość odebrania zakupów online w sklepie stacjonarnym (click & collect).
Polska i Rosja to jedne z najbardziej obiecujących regionów dla rozwoju Checkpoint Systems w Europie Centralnej – Europa Zachodnia to rynek zdecydowanie bardziej dojrzały, charakteryzujący się wzrostem na poziomie 0,3%. Odwrotnie sytuacja wygląda w Polsce, gdzie zapotrzebowanie na produkty takie jak anteny EAS czy sprzęt RFID stale rośnie.
Polska to atrakcyjny kierunek dla handlu również ze względu na chęć konsumentów do adaptacji nowych rozwiązań, takich jak wykorzystanie smartfonów w e-handlu, sztuczna inteligencja w optymalizacji i automatyzacji zakupów, dostwa tego samego dnia czy personalizacja doświadczenia użytkownika.
– Polska to niezwykle podatny grunt, na którym możemy testować nowe rozwiązania na dużą skalę. Mówimy tu m.in. o NEO, czyli nowych elektronikach w naszej ofercie anten, czy platformie HALO, która zbiera w jednym miejscu wszystkie informacje potrzebne do zarządzania sklepem – mówi Ewa Pytkowska, Dyrektor Sprzedaży w Polsce w Checkpoint Systems.
Checkpoint Systems jest światowym liderem w rozwiązaniach z zakresu ograniczania strat i zabezpieczania towarów. Firma działa w oparciu o 45 lat doświadczenia w pracy zarówno z technologią RF jaki i RFID, wykorzystywaną do oznaczania, zabezpieczania i śledzenia towaru od źródła do sklepowej półki. Firma zatrudnia ponad 4 700 pracowników na całym świecie.