PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje się w realizację strategicznej transformacji firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju pep+. Nowe samochody dostawcze oznaczone logotypem pep+ obsługiwane są przez ID Logistics Polska. Nowe auta nie generują spalin ani hałasu, co wpływa na komfort życia mieszkańców stolicy. To jedna z wielu inwestycji, które wdraża PepsiCo w 2024 roku w ramach rozwijania firmowej ekofloty.

Bezemisyjne ciężarówki przeznaczone są do przewozu produktów marek PepsiCo do sklepów, restauracji, galerii handlowych, lodówek, czy dyskontów znajdujących się w części Warszawy, która od lipca b.r. będzie objęta Strefą Czystego Transportu (SCT). Nowe samochody dostarczają także produkty do biura głównego PepsiCo przy Placu Konesera.

Mieszczące 8-palet produktowych ciężarówki elektryczne Master E-Tech produkcji Renault Trucks, wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, które pozwalają na przejechanie ponad 160 km na jednym ładowaniu. Wyboru tego konkretnego modelu dokonano w oparciu o optymalizację i efektywność dostaw w dystrybucji miejskiej. Oprócz redukcji emisji CO2 korzyścią z używania nowej technologii w łańcuchu dostaw jest obniżenie kosztów codziennej eksploatacji pojazdów.

W ramach strategicznej transformacji pep+ PepsiCo stale inwestuje w rozwiązania zrównoważone środowiskowo, w tym projekty zmniejszające emisje CO2. PepsiCo Polska dąży do elektryfikacji całej floty aut.
‒ W 2024 każdy obszar naszej floty zostanie zelektryfikowany w jakiejś części. Do dyspozycji pracowników działu sprzedaży oddane zostaną minivany elektryczne. Flota osobowych aut elektrycznych pojawi się w każdym naszym zakładzie produkcyjnym, a pracownicy biura głównego będą mogli korzystać z elektrycznych aut służbowych. Ten rok będzie w naszej firmie przebiegał pod znakiem inwestycji w auta zeroemisyjne, a co za tym idzie dalszego zmniejszania emisji CO2. ‒ powiedział Wojciech Osiadacz, Kierownik Floty oraz Planowania Transportu w PepsiCo.

W branży FMCG modernizacja logistyki w kierunku elektromobilności jest kluczowa. PepsiCo dąży do minimalizowania wpływu swojej działalności na środowisko i jakość życia mieszkańców miasta. Wspólnym celem PepsiCo i Partnerów jest zoptymalizowanie efektywności pojazdów dostawczych, aby osiągnąć wyznaczony cel dekarbonizacyjny. Do 2040 roku PepsiCo zamierza osiągnąć bezemisyjność we wszystkich aspektach swojej działalność.