Firma doradczo-wdrożeniowa dla handlu detalicznego, Cleverpath, wprowadza na rynek polski nowe rozwiązanie z zakresu badania profilu odwiedzających punkty handlowe. Narzędzie Cleverpath SectionViewer umożliwia na podstawie obrazu z kamery zainstalowanej w punkcie handlowym (możliwość wykorzystania obecnych już kamer IP) automatyczne szacowanie wieku, płci oraz zaangażowania każdego odwiedzającego.
Kamerę montuje się (w zależności od celu analizy danych) nad wejściem do sklepu, regałem z ofertą produktową lub nad urządzeniem digital signage. Kamera połączona jest z serwerem danych, na którym zainstalowany jest również silnik do analizy obrazu oraz moduł analityczno-raportowy. Obraz z kamery analizowany jest poprzez oprogramowanie SectionViewer i na jego podstawie otrzymane są dane bazowe takie jak dokładny czas zdarzenia, odległość badanego od kamery, płeć, wiek i okres patrzenia na produkt.
Cleverpath korzysta z silnika oprogramowania dostarczanego przez światowego lidera w zakresie analizy obrazu. Dzięki temu skuteczność rozwiązania wynosi 96-99% dla poszczególnych parametrów. Przygotowany przez Cleverpath autorski moduł raportowy dostarcza gotowych i szybkich odpowiedzi na często zadawane pytania przez właścicieli sklepów – mówi Piotr Soroka, partner w firmie Cleverpath.
Poprzez wdrożenie Cleverpath SectionViewer zarządzający placówkami handlowymi dowiadują się:
• jaki jest przekrój (wiek i płeć) osób odwiedzających sklep,
• w jakich godzinach ile i jakie osoby odwiedzają punkt handlowy,
• czy działania marketingowe działają i ściągają do sklepu ludzi o właściwym profilu,
• ilu klientów zauważa reklamy na nośnikach digital signage lub nowe produkty na półkach.
Cleverpath rozpoczyna sprzedaż rozwiązania oferując darmowy okres próbny.