70% Polaków decyduje się na jedzenie poza domem, a co czwarty przeznacza na to do 20 zł dziennie, wynika z badania zleconego przez Circle K[ Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research w listopadzie 2023 r. w formie wywiadów online na zlecenie EPP na reprezentatywnej próbie pełnoletnich Polek i Polaków.]. Analiza wykazała również, że co trzecia osoba wydaje na ten cel kwotę niższą niż w przeszłości. Znając preferencje klientów, sieć przygotowała akcję promocyjną „Food Day”, która odbędzie się już w najbliższy wtorek, 28 listopada. Tego dnia w godzinach 6:00-16:00 będzie można kupić wybrany zestaw z przekąską i napojem w atrakcyjnej cenie 5 zł.

Polacy zwracają uwagę na to, ile wydają na jedzenie poza domem. Potwierdziło to badanie preferencji konsumentów zrealizowane dla Circle K, w którym co trzeci uczestnik przyznał, że przeznacza na ten cel do 50 zł dziennie, a co czwarty do 20 zł. Dodatkowo 31% wskazało, że zmniejszyło swój budżet na posiłki na mieście. Warto dodać, że blisko połowa ankietowanych jedząc na mieście, decyduje się na zestaw złożony z dania i napoju (46%). Nie bez znaczenia pozostaje kwestia smaku zamawianego posiłku – niemal połowa Polaków kieruje się właśnie tym czynnikiem przy zakupie. W dalszej kolejności respondenci wskazali wysoką jakość oraz niską cenę.

Znając preferencje zakupowe swoich klientów, Circle K przygotowało wyjątkową akcję promocyjną „Food Day”, która wystartuje już w najbliższy wtorek, 28 listopada, na stacjach sieci z ofertą gastronomiczną w całej Polsce. Uczestnicy programu lojalnościowego w godzinach od 6:00 do 16:00 będą mieli okazję kupić 3 różne zestawy śniadaniowe oraz lunchowe w promocyjnej cenie 5 zł z kartą EXTRA, którą można założyć również w dniu promocji, czy w momencie zakupu. Oznacza to realną oszczędność na jednym zestawie nawet do 14 zł.

– Circle K to nie tylko stacja paliw, ale również miejsce, w którym można zjeść, odpocząć czy napić się dobrej kawy. Nasze badanie pokazało, że Polacy często jedzą poza domem, a kluczowymi kryteriami wyboru gotowego posiłku są dla nich smak (46%) oraz wysoka jakość (21%). Wiemy również, jak ważny jest aspekt cenowy, dlatego przygotowaliśmy specjalne zestawy ulubionych przekąsek z napojem w wyjątkowo atrakcyjnej cenie. W ten sposób chcemy podziękować lojalnym klientom, którzy każdego dnia wybierają nasze stacje, a także zaprosić te osoby, które jeszcze nie miały okazji spróbować aromatycznej kawy czy pysznych Hot Dogów z Circle K – mówi Renata Timoščik, Market Development Director w Circle K Polska.