Według badania przeprowadzonego przez TNS Polska w październiku 2016 roku już 64 proc. użytkowników uważa, że zakupy przez sieć są tak samo bezpieczne, jak tradycyjna forma zakupów. Jeszcze dwa lata temu niewiele ponad połowa (dokładnie 54 proc.) Polaków była skłonna stwierdzić, że zakupy w sieci są bezpieczne. – informuje evigo.pl.
Trzy lata temu odsetek klientów robiących tak często zakupy w sieci nie przekraczał 40 proc. Przynajmniej raz w tygodniu zakupy robi 10 proc. klientów, a w przypadku mieszkańców dużych i średnich miast – nawet 18 procent.
Badanie wskazało, że poziom nieufności wobec sklepów internetowych jest wyższy (45 proc.) wśród nastolatków (grupa wiekowa 15-19 lat) niż wśród ogółu społeczeństwa (31 procent). Badacze wskazują, że może to wynikać z większej świadomości młodych użytkowników odnośnie zagrożeń w sieci. Tym samym do wszystkich platform i sklepów podchodzą z większym poziomem świadomości niż starsze grupy wiekowe.
Według raportu przytłaczająca większość Polaków (94 proc.) robi zakupy z domu. Badani wskazywali także pracę (4 proc.) oraz domy przyjaciół jako miejsca, w których robią zakupy internetowe. Mniej niż 1 proc. badanych wskazał miejsca publiczne, takie jak dworce czy galerie handlowe.