Przełom nowego i starego roku to nie tylko czas podsumowań, lecz również planowania kolejnych działań. O tym, co się będzie działo w 2022 roku w największej w Polsce sieci sklepów dla zwierząt Maxi Zoo opowiada Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający firmy.

Rok 2022 będzie dla Maxi Zoo wyjątkowy, ponieważ właśnie teraz rozpoczyna się dziesiąty rok obecności firmy na rynku polskim. Pierwszy sklep Maxi Zoo w Polsce otworzył się 17 października 2012 roku w centrum handlowym przy ulicy Jutrzenki w Warszawie. Był to pierwszy tak duży obiekt handlowy z produktami dla zwierząt na terenie naszego kraju – ponad 500 m2.

– Rok 2022 rozpoczynamy z 63 sklepami. W planach na najbliższe 12 miesięcy mamy otwarcie kolejnych 25 placówek, a każda z nich to nowe miejsca pracy. Nasza ekspansja nabiera rozpędu – z roku na rok powstaje coraz więcej sklepów w dogodnych lokalizacjach, w których opiekunowie zwierząt mogą szybko i bezpiecznie zrobić zakupy dla swoich pupili. W ofercie mamy ponad 6000 produktów w atrakcyjnych cenach. To przyciąga klientów, a tym samym jest motorem do dalszego rozwoju. Co prawda dopiero w październiku minie równo 10 lat od otwarcia pierwszej placówki, ale cały 2022 rok upłynie nam pod znakiem świętowania tego jubileuszu – powiedział Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska. – W ten rok wchodzimy ze zoptymalizowanymi procesami wewnątrz firmy, a także wprowadzonymi programami do planowania zadań czy składania zamówień, które ułatwiają pracę zespołom sklepowym, co zapewnia nam lepszy start do osiągania nowych założeń i celów. Wszystkie te zmiany to naturalny ruch w rozwoju firmy, który pozwala na dalsze wzmacnianie omnichannelowego ekosystemu produktów i usług, poprzez rozwijanie sieci sklepów stacjonarnych i rozwój e-commerce, tak by zapewnić klientom jak najlepszy dostęp do oferty.

Niezmiennie ważna jest dla Maxi Zoo orientacja na klienta. Dzięki wsłuchiwaniu się w ich opinie, firma może budować taką sieć sklepów dla zwierząt, jaka jest najbardziej im potrzebna i jakiej oczekują.

– Klientocentryczność jest standardem realizowanym na każdym poziomie zatrudnienia. Z klientami rozmawiają pracownicy w sklepach, kierownicy, również ja, gdy odwiedzam nasze placówki. Stąd między innymi wzięła się decyzja o utrzymaniu gazetek papierowych, a nie przejście wyłącznie do informacji online. Okazało się, że nasi klienci lubią taką formę komunikowania oferty. Nasi sprzedawcy są prawdziwymi doradcami – przechodzą szereg szkoleń związanych z opieką nad zwierzętami, co doceniają odwiedzający nasze sklepy, ponieważ wiedzą, że w razie wątpliwości mają zagwarantowaną pomoc. Prawdziwą kopalnią wiedzy są dla nas media społecznościowe. Cenię je za trafne komentarze i konkretne uwagi. To doskonałe medium pomagające w budowaniu orientacji na klienta – podkreślił Wojciech Kamiński.

W przyszłym roku firma będzie kontynuować rozpoczęte w 2020 roku uczestnictwo w PAYBACK, największym multipatnerskim bonusowym programie lojalnościowym w Polsce. Maxi Zoo jest pierwszym i jedynym stacjonarnym sklepem dla zwierząt w gronie partnerów programu.
– Naszym klientom uczestnictwo w PAYBACK przynosi szereg korzyści. Przede wszystkim umożliwia szybsze zbieranie punktów, które później można wymienić na atrakcyjne nagrody. Podczas zakupów w naszych sklepach stacjonarnych lub sklepie internetowym można zapłacić zebranymi punktami, co obniża kwotę rachunku. Dodatkowo zebrane punkty można przekazać w formie darowizny na projekty charytatywne PAYBACK. Dla nas istotne jest to, że współpraca z programem PAYBACK pozwala nam jeszcze lepiej dopasować oferty do potrzeb klientów – stwierdził Wojciech Kamiński.

Aby zapewnić swoim klientom najwyższy poziom obsługi i jak najszybciej realizować dostawy produktów zakupionych w e-sklepie, Maxi Zoo zdecydowało się na podpisanie długoletniego kontraktu z FM Logistic na składowanie towarów oraz obsługę logistyczną.

– Sprzedaż internetowa rozwija się coraz szybciej – odnotowujemy wzrost rok do roku o 80%. Dotychczas nasze dostawy do klientów indywidualnych były realizowane z magazynu centralnego w Niemczech, jednak nałożenie się na wzrost sprzedaży e-commerce ograniczeń pandemicznych, które niejednokrotnie opóźniały dostawy, spowodowało decyzję o stworzeniu magazynu w Polsce. Zakładamy, że FM Logistic obsłuży nawet 4 miliony zamówień w 2023 roku – dla klientów w Polsce, jak i Niemczech. Inwestycja pozwoli rozwinąć segment sprzedaży online Grupy Fressnapf – podsumował Wojciech Kamiński.

W 2022 roku Maxi Zoo będzie w dalszym ciągu rozwijać swoją działalność charytatywną. Jesień przyniesie kolejną odsłonę akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”, a darowizny przekazywane organizacjom prozwierzęcym pozwolą na stabilne funkcjonowanie wielu z nich przez cały rok. To, co nie zmienia się od początku istnienia firmy, to myśl, która przyświeca Maxi Zoo – „Happier Pets, Happier People”. Jest to wspólny mianownik wszystkich planów, które spółka ma na kolejne lata.