Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops wskazują, że Polacy wciąż chętnie kupują w sieci. Podobnie jak w poprzednim roku, pod względem częstotliwości zakupów przez internet Polska uplasowała się na trzecim miejscu – za Wielką Brytanią i Niemcami. Coraz większą popularnością cieszy się również zamawianie jedzenia przez internet.

W tym roku na rozwiniętych rynkach e-commerce zanotowano nieznaczne wzrosty częstotliwości. W Wielkiej Brytanii aż 44% konsumentów kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu. W Niemczech ten odsetek wynosi 39%. Tymczasem Polska utrzymała wynik sprzed roku – 32% ankietowanych internautów robi zakupy przez internet raz w tygodniu lub częściej. Podobnie Hiszpania, gdzie zakupy raz w tygodniu i częściej deklaruje 29% kupujących. Najrzadziej na e-zakupy decydują się Francuzi, gdzie częstotliwość spadła do 22%.

„Polacy coraz częściej kupują przez internet, co może być dla nas powodem do dumy. W tym miejscu warto jednak zauważyć, że Brytyjczyków czy Francuzów jest prawie o dwa razy więcej niż Polaków, a jednorazowo przeznaczają na zakupy w sieci znacznie większe kwoty niż Polacy. Dlatego też, kiedy porównujemy obroty w branży e-commerce w poszczególnych krajach, Polska plasuje się daleko za liderami. Polscy sprzedawcy powinni więc zwracać szczególną uwagę na budowanie zaufania do zakupów w sieci, aby konsumenci chętniej wydawali więcej w ich sklepie. Istotna jest również jakość obsługi klienta, która pomaga budować lojalność konsumentów wobec sklepu” – komentuje wyniki Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.