BP Polska wraz z Comarch zrealizowało projekt CDI oparty na rozwiązaniu Comarch Business Intelligence – Master Data Management. Nowy system integruje dane 65 tys. klientów, posiadających 93 tys. zarejestrowanych samochodów, z ponad 450 stacji BP w Polsce.
Comarch Business Intelligence Master Data Management (MDM) to rozwiązanie pozwalające na efektywne zarządzanie jakością danych oraz ich integrację. Projekt MDM obejmuje ocenę i restrukturyzację wewnętrznych procesów biznesowych wraz z wdrożeniem technologii MDM. Wynikiem skutecznego rozwiązania MDM są scentralizowane, ustrukturyzowane dane, które mogą być analizowane w celu uzyskania korzyści biznesowych. MDM może być użyte do zarządzania każdą dziedziną biznesową.
Wdrożenie MDM w BP Polska wyeliminowało konieczność każdorazowego podawania przez klienta pełnych danych firmy na każdej stacji podczas wystawiania faktury za usługę. Informacja raz wprowadzona na jednej stacji rozsyłana jest pomiędzy wszystkimi pozostałymi jednostkami. W rezultacie przeprowadzonego z sukcesem projektu znacząco zwiększono komfort obsługi klienta, skrócono czas jego oczekiwania i obsługi oraz zwiększono przepustowość stacji.
Nowy system zapewnia uporządkowanie struktury klientów i umożliwia ich automatyczne i ręczne łączenie oraz przetwarzanie. Wprowadzone mechanizmy czyszczenia danych, zapewniają wysoką, jakość informacji i zapobiegają nadmiernemu rozrostowi bazy danych.